اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه طرح «مسجد ما» خبر داد

اجرای بیش از 13 هزار پروژه در مساجد مشهد

مسئول دبیرخانه طرح «مسجد ما» از اجرای بیش از 13 هزار پروژه در یک ‌هزار و 200 مسجد مشهد، طی پنج دوره برگزاری طرح «مسجد ما» خبر داد.

اجرای بیش از 13 هزار پروژه در مساجد مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی دبیرخانه طرح «مسجد ما»، علی رضازاده در مراسم افتتاحیه جشنواره «مسجد ما» به بیان گزارشات آماری از فعالیت‌های انجام شده در پنج دوره گذشته این طرح پرداخت.

وی به 440 هزار مخاطبی که در طی این پنج دوره در طرح «مسجد ما» شرکت کرده‌اند، اشاره کرد و افزود: در طی این پنج سال بیش از 13 هزار و 600 پروژه در بیش از یک‌هزار و 200 مسجد سطح شهر مشهد اجرا شده است.

مسئول دبیرخانه طرح «مسجد ما» از تدوین کتاب 110 خدمت فرهنگی با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری خبر داد و اظهار داشت: اجرای برنامه در 15 قالب اجرایی از جمله کارگاه آموزشی، سخنرانی، نمایشگاه، اردو، مسابقه و ... در عرصه‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های طرح «مسجد ما» در این پنج دوره است.

وی از تولید بیش از 150 عنوان محصول شامل کتاب، نرم‌افزار، فیلم، فلش‌کارت، بازی و نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: طی این پنج دوره بیش از یک‌ هزار و 400 طرح ابتکاری و ایده جذاب تولید و 300 کانون تخصصی در عرصه‌های مختلف در مساجد شهر ایجاد و دو هزار و 400 جلسه مشورتی با نخبگان شهری، استانی و کشوری برگزار شده است.

در ادامه غلامرضا بصیری‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد به تلاش‌های این شورا در جهت خدمت به مساجد اشاره کرد و ادامه داد: طی سال‌های 90 تا 92، بیش از 12 میلیارد تومان به مساجد اختصاص داده شده است.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام محمدرضا زائری کارشناس دینی و رسانه ملی و صاحب امتیاز نشریه خیمه به تبیین کارکردهای اجتماعی مسجد و نقش مسجد در جامعه امروز پرداخت و افزود: اگر کارکردهای اجتماعی مساجد به درستی معرفی و استفاده شود، جرم کمتری در جامعه اتفاق می‌افتد.

گفتنی است، در نرم‌افزار چند رسانه‌ای «مسجد ما»، امکانات مختلفی از جمله سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری و بزرگان و مجموعه‌ای از جلسات توانمندسازی که توسط دبیرخانه انجام شده است، وجود دارد.

در پایان این همایش با حضور اعضای شورای شهر، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و ائمه جماعات از مساجد فعال در چهارمین دوره طرح «مسجد ما» تقدیر شد.

انتهای پیام/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول