اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبرنگار فارس در گرگان گزارش می‌دهد

استاندار پیامکی در گلستان

در این روزها که گمانه‎زنی‎های متعدد برای استاندار آینده گلستان در جریان است پیامک‎هایی با محتوای معرفی استاندار آینده از سوی منابع ناشناس برای مردم استان ارسال می‌شود.

استاندار پیامکی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در یکی از این پیامک‎ها آمده است: استفاده از مدیران کارآمد فعال استان، اضافه کردن مدیران لایق به حاشیه نشسته، ایجاد روحیه جهادی از دیدگاههای جناب د.ب است.

این فرد در تبلیغات پیامکی خود شعاری را نیز تحت عنوان «لحظه‌ای آرامش نخواهیم داشت» برای خود انتخاب کرده است.

نباید به این پیامک‎های انتخاباتی اعتنا کرد

در این پیامک‎های نادر تبلیغاتی که در سطح کشور بی‌نظیر است گویی این فرد یا گروه، آن را با تبلیغات‎های معمول انتخاباتی اشتباه گرفته اند و با علم به وضعیت استان آن را مجالی برای طرح نام خود برگزیده‌اند.

یک کارشناس اجتماعی و سیاسی گلستان با اشاره به عجیب بودن این کار تبلیغاتی گفت: فضای مبهمی که تا شروع انتخاب استاندار آینده ایجاد شده، موجب سوء‌استفاده افرادی از جمله ارسال‌کنندگان چنین پیامک‎هایی شده است.    

علی‌اصغر میرزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: بی‌شک این کار نمی‎تواند کار هیچ آدم عاقل و صاحب‌نظر سیاسی باشد، بلکه موضوعی برای طرح نام افراد ناشناس و علاقه‎مند به طرح نام و عنوان است. 

وی ادامه داد: ارسال پیامک های اینچنینی بیشتر به طنز شبیه است تا یک کار پخته و عالمانه سیاسی و نباید آن را چندان جدی گرفت.

ارسال پیامک  گمانه‌زنی‎ غیر متعارف رسانه‌ای

میرزایی ادامه داد: این کار را می‌توان در ردیف گمانه‎زنی‎هایی محسوب کرد که از چند ماه پیش پس از انتخاب دکتر روحانی به عنوان یازدهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران در سطح استانهای کشور به ویژه گلستان طرح شده، هر چند شیوه‎ای غیر متعارف و نادرست به شمار می‎رود.

وی ابراز امیدواری کرد: با انتخاب استاندار آینده گلستان در دولت تدبیر و امید، چنین کارهای سخیفی که در قاموس سیاست نمی‌گنجد، دیگر تکرار نشود و محلی برای سوء‌استفاده افراد نابلد نشود.

طبق قانون اداره امور هر استان به عهده یک نفر مامور عالی‎رتبه کشوری به نام استاندار واگذار می‎شود که در حدود مقررات و قوانین جاری مملکت بر فرمانداران، بخشداران و مسئولان ارگان‎ها و نهادهای حوزه ماموریت خود به استثنای مقامات قضایی نظارت عالیه دارد.

همچنین در قانون آمده استانداران در قلمرو ماموریت خود نمایندگان عالی دولت محسوب می‎شوند و مسئولان اجرای سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت خود هستند و در تمام امور اجرایی استان نظارت تام و عالیه دارد.

در قانون همچنین ذکر شده استانداران همانند سایر ماموران در استان تابع مقررات و نظام اداری هستند.

استاندار طبق قانون استخدام کشوری خارج از کادر است و بالاتر از معاون وزیر کشور است و عملاً یک مامور عالی وزارت منصوب می‎شود.

استان گلستان با جمعیتی در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای خبر/83002/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول