اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه آغاز به کار شورای چهارم و تعیین شهردار

تبریز کهن، شورا و شهردار عاشق می‌خواهد

شهر کهن تبریز در روزهای آینده شاهد آزمون دیگری در قالب آغاز به کار شورای چهارم و تعیین تکلیف شهردار خواهد بود.

تبریز کهن، شورا و شهردار عاشق می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهر پرآوازه تبریز در طول تاریخ یکی از شهرهای مهم در کشور به لحاظ شکل‌گیری و چگونگی نهادهای اجتماعی برای انجام امور سیاسی، ‌اجتماعی و اقتصادی بوده و بدون شک در این برهه نیز آغاز به کار شورای چهارم و تعیین تکلیف شهردار یکی از شهرهای بزرگ کشور از اهمیت ویژه‌ای در میان اذهان عمومی برخوردار است.

مردم متعهد و متدین شهر تبریز که اعضای شورای اسلامی شهر را با رای خود در انتخابات 24 خرداد ماه گذشته انتخاب کردند،‌ علاقمندند اعضای منتخب شورا با توجه به تجربه شوراهای گذشته،‌ آنچنان فضایی را برای فعالیت در شهر به وجود آورند که این شهر همچنان به افتخارات گذشته‌اش بیافزاید.

شورای اسلامی شهر تبریز در دوره اول و تا حدودی هم دوره دوم به علت بعضی ناهماهنگی‌ها بیشتر ناشی از سال‌های اول فعالیتی، تجربه چندان خوب و مناسبی نداشته و چنانچه همگان می‌دانند در این سال‌ها بیشتر به جای پرداختن به امور عمران و آبادانی شهر، بگو مگوها در شورا بیشتر حاکم بوده و با تغییر پی در پی شهردار صدمات جبران ناپذیری به روند عمران و آبادانی شهر وارد آمد.

مردم آگاه تبریز با پشت سر گذاشتن آن سال‌ها از سال‌های پایانی دوره دوم شورای اسلامی شهر تا حدود زیادی هماهنگی و تلاش و فعالیت اعضای شورا و به تبع آن تثبیت شهردار را شاهد بودند که نتیجه آن پیشرفت‌های عمرانی و آبادانی و تغییر چشمگیر چهره شهر در این مدت بوده است که آثار آن به وضوح بر دیدگان هر منصفی می‌نشیند.

شهر تاریخی تبریز چنانچه اشاره شد در سال‌های گذشته با علاقمندی و تشویق مردمی و همت و برنامه‌ریزی و تلاش شورای اسلامی شهر و مدیران و کارکنان شهرداری توسعه خوبی یافته و بر آبادانی آن افزوده است،‌ به ویژه که این تغییرات در اکثر نواحی شهر و حتی محدوده‌های قدیمی به چشم می‌خورد.

به هر حال با وجود همه پیشرفت‌ها و اقدامات خوب سال‌های اخیر هنوز کارهای زیادی به ویژه در نقاط حاشیه‌نشین و حمل‌ونقل درون شهری و ترافیک و ساماندهی بیشتر سطح شهر باقی است که همت و تلاش‌های مضاعفی را در آینده می‌طلبد. بدون تردید انجام این مهم به دست شورا و شهرداری میسر خواهد بود که عاشق شهر کهن تبریز بوده و با احساس تعهد به شهر خود بر زیبایی‌های آن بیافزایند.

اختلاف سلیقه در میان اعضای شورای اسلامی شهر تا آنجا که به اساس ‌خدشه وارد نکند، ‌طبیعی است،‌ اما اختلافات شخصی و خدای نکرده کشاندن آنها به جمع و چشم بستن بر روی واقعیت‌ها و حقایق می‌تواند به زیان شهر تمام شود که امید دارد اعضای فهیم شورای اسلامی شهر تبریز همواره از آن به دور باشند و بتوانند بر توسعه تبریز بیافزایند.

اگر امروز تبریز کهن به عنوان شهری زیبا معرفی می‌شود در سایه همین نگاه‌هاست که باید آن را حفظ کرد.

....................................

نگارنده: محمدحسن علملو

....................................

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول