اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد اعلام کرد

صادرات بیش از 5000 تن انگور به اروپا طی 2 ماه گذشته

فرماندار خلیل‌آباد گفت: طی دو ماه گذشته، پنج هزار تن انگور این شهرستان که در 22 رقم مختلف تولید می‌شود به کشورهای مختلف اروپایی صادر شده است.

صادرات بیش از 5000 تن انگور به اروپا طی 2 ماه گذشته

به گزارش خبرنگار فارس از خلیل‌آباد، علی‌اصغر مرادزاده در جلسه شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد با بیان اقدامات دولت در دوره‌های مختلف گفت: متاسفانه علیرغم فعالیت‌های انجام شده هنوز هم باید به صنعت در این شهرستان توجه شود و با ایجاد کارگاه‌ها و کارخانجات در راستای بحث تولیدات کشاورزی و باغی فعالیت شود.

وی با اعلام این‌که در بحث صنایع تبدیلی شهرستان به کمک دولتی و مشارکت مردم نیازمند است، افزود: هر چه در بحث صنایع تبدیلی در این شهرستان کار شود، جا دارد و همه مسئولان باید در این جهت حرکت کنند.

فرماندار خلیل‌آباد در این جلسه با گرامیداشت هفته دولت و یاد شهدای دولت شهید رجایی و باهنر گفت: شهرستان خلیل‌آباد دارای استعدادهای بالقوه فراوانی است که در هر یک از این مباحث شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بحث معادن، کشاورزی و ایجاد کارگاه‌های مختلف صنعتی را امری ضروری دانست و اظهار داشت: در سال گذشته در شهرستان خلیل‌آباد، 86 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال صرف و هزینه شد که تعداد 25 پروژه از این طرح‌ها در هفته دولت و 25 پروژه در دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و مابقی در دست تکمیل و راه‌اندازی است که در این هفته و در ادامه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار خلیل‌آباد از اختصاص 120 میلیارد ریال تسهیلات مهر کشاورزی در سال 90 و 91 به این شهرستان خبر داد و افزود: 85 درصد مردم شهرستان خلیل‌آباد به شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند و نگاه توسعه‌ای به این بخش موجب شکوفا شدن بخش اقتصادی شهرستان می‌شود.

وی در این جلسه خطاب به افراد سرمایه‌گذار در بخش صنعت و کشاورزی اعلام کرد: مسئولان این شهرستان با همکاری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی آماده هستند تا هر اقدامی که می‌تواند در بحث شکوفایی اقتصاد شهرستان موثر باشد را انجام دهند.

مرادزاده با بیان این‌که طی دو ماه گذشته پنج هزار تن انگور این شهرستان که در 22 رقم مختلف تولید می‌شود به کشورهای مختلف اروپایی صادر شده است، گفت: این شهرستان می‌تواند در سطح جهانی در بحث انگور و کشمش جایگاه جهانی را به خود اختصاص دهد.

فرماندار خلیل‌آباد در بحث اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی افزود: طی دو سال گذشته با اعطای بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی و خرد، توانسته‌ایم با ایجاد دو هزار و 350 شغل در سال 91 به تعهدات خود عمل کنیم.

رئیس شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی این شهرستان را آرزوی مردم خلیل‌آباد دانست و گفت: تسریع در ساخت و تکمیل این بیمارستان که در حال حاضر 95 درصد پیشرفت دارد آرزوی مردم شهرستان است.

وی در بحث ارائه خدمات دولت به مردم اعلام کرد: به جرات می‌توان گفت که 100 درصد راه‌های روستایی شهرستان آسفالت هستند.

مرادزاده با تقدیر از تعامل خوب دستگاه‌های اداری شهرستان اظهار داشت: در 100 درصد روستاه‌های شهرستان مطالعات اجرای طرح هادی انجام شده و در 50 درصد روستاهای شهرستان این طرح اجرا و مورد بهره‌برداری مردم قرار گرفته است.

وی از مقاوم‌سازی و نوسازی بافت قدیمی روستاهای شهرستان خبر داد و اعلام کرد: از 750 واحد مسکونی مهر در شهرستان تاکنون، 500 واحد به بهره‌برداری رسیده است و مابقی در دست تکمیل است که به‌زودی بهره‌برداری از آنان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/2202/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول