اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در ادامه اقدامات تروریستی سازمان القاعده در تخریب بارگاه‌های مقدس سوریه انجام شد

انهدام بارگاه ۳ تن از اولیای خدا و تلاش برای تخریب یک مسجد در ریف‌حلب

منابع محلی از اقدام جدید گروهک موسوم به «امارت اسلامی عراق و شام» وابسته به سازمان تروریستی القاعده در سوریه در تخریب بارگاه سه تن از اولیای خدا و تلاش برای تخریب یک مسجد در ریف حلب در شمال سوریه خبر دادند.

انهدام بارگاه ۳ تن از اولیای خدا و تلاش برای تخریب یک مسجد در ریف‌حلب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، منابع محلی در ریف حلب در شمال سوریه اعلام کردند که «امارت اسلامی عراق و شام»، وابسته به سازمان تروریستی القاعده در سوریه اقدام به تخریب بارگاه‌های «شیخ خضر» و «حاجی حمدان» و فرزندش «محمد حاجی حمدان» در روستای «قباسین» در ریف حلب کردند.

این منابع در ادامه توضیح دادند که این بارگاه‌ها از جمله بارگاه‌های مقدس برای اهالی این منطقه به شمار می‌آیند که مورد احترام آنها بوده و عناصر مسلح وابسته به «امارت اسلامی عراق و شام» به این بهانه که زیارت از این بارگاه‌ها مغایر  شریعت اسلامی است، آنها را در این منطقه که بر آن تسلط دارند، تخریب کردند.

اهالی منطقه ریف حلب تاکید می‌کنند که بارگاه‌های این سه شیخ اهل سنت از احترام و جایگاه بالایی نزد اهالی منطقه ریف حلب برخوردار است.

 

 

این منابع محلی گفتند: عناصر مسلح «امارت اسلامی عراق و شام» به غیر از تخریب کامل این سه بارگاه مقدس که در مسجد «شیخ خضر» در منطقه «قباسین» قرار داشت و پس از تخریب تمام بناهای ساخته شده در مسجد، تلاش داشتند که خود مسجد را نیز تخریب و با خاک یکسان کنند.

آنان تاکید کردند: دخالت اهالی و مقابله با اقدامات عناصر مسلح «امارت اسلامی عراق و شام» مانع از تخریب کامل ساختمان این مسجد شد.

 

تکذیب خبر انفجار خودرو بمبگذاری شده در حلب

 

از سوی دیگر یک منبع آگاه سوری خبرهای منتشره در برخی پایگاه‌های خبری مبنی بر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در میدان «الغزالی» در منطقه «الشهباء» شهر حلب را تکذیب کرد.

این منبع اعلام کرد، آنچه در میدان «الغزالی» در منطقه «الشهباء» شهر حلب اتفاق افتاد، تصادف یک دستگاه اتوبوس در این میدان و وقوع آتش سوزی در آن بود، بی‌آنکه تلفات جانی یا خسارت مادی قابل توجهی از خود برجا گذارد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول