اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای شهر گرگان تصویب کرد

تصویب نرخ کرایه آژانس‎های تلفنی در گرگان/ ورودی کرایه آژانس 1300 تومان

در جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان نرخ کرایه آژانس‎های تلفنی در سال 1392 به تصویب رسید.

تصویب نرخ کرایه آژانس‎های تلفنی در گرگان/ ورودی کرایه آژانس 1300 تومان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از ماه‎ها کش و قوس و بررسی‎های گوناگون در شورای اسلامی شهر گرگان در پانصد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان نرخ جدید کرایه آژانس‎های تلفنی برای سال 1392 به تصویب اعضای شورا رسید.

براساس این مصوبه نرخ ورودی کرایه آژانس‎های تلفنی در داخل شهر یک‌هزار و 300 تومان است که در ازای هر کیلومتر از مبدأ تا مقصد مسافر، هر کیلومتری 200 تومان افزایش می‎یابد.

براساس این مصوبه نرخ هر ساعت در حال تردد داخل شهری در اختیار مسافر 6 هزار تومان، نرخ توقف هر دقیقه وسیله برای مسافر 90 تومان و کرایه بار صندوق عقب بیش از 20 کیلوگرم یک هزار تومان تعیین شده است.

در تبصره یک این مصوبه آمده است که نرخ کرایه در نوبت شب در 6 ماه ابتدای سال از ساعت 24 تا 6 صبح و در 6 ماه دوم سال از ساعت 23 تا 6 صبح 200 تومان به نرخ ورودی و مبلغ 100 تومان به نرخ کیلومتر مبدأ تا مقصد مسافر افزوده می‎شود.

همچنین انجام خدمات متعارف برای مشترکان آژانس‎ها علاوه بر ورودی اولیه مبلغ یک‌هزار تومان اضافه می‎شود.

در این مصوبه تأکید شد که مدیران آژانس‎ها موظف به تحویل قبض یا فاکتور به مسافر که در آن مبدأ و مقصد و میزان کرایه دریافتی قید شده، هستند.

براساس این گزارش برای نرخ کرایه آژانس‎ها و تاکسی‎های فرودگاه، نرخ ثابت هر سرویس از فرودگاه تا مقصد داخل شهر 6 هزار تومان، نرخ هر ساعت در حال تردد داخل شهر در اختیار مسافر 6 هزار تومان و کرایه بار صندوق عقب بیش از 20 کیلوگرم نیز یک‌هزار تومان تعیین شد.

با تصویب این نرخ‎ها امکان نظارت مناسب وجود ندارد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان که مخالف تصویب این طرح بود در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: به دلیل اینکه آژانس‎های ما به تاکسی‎متر و کیلومترشمار استاندارد و مناسب مجهز نیستند، هیچ ابزاری برای نظارت بر عملکرد آنها وجود ندارد.

ناصر گرزین افزود: در ماه‎های گذشته نیز موضوع متفاوت بودن نرخ کرایه‎ها که رانندگان آژانس از مسافر طلب می‎کنند مورد اعتراض اکثر شهروندان بوده است.

وی بیان داشت: تعیین نرخ کرایه آژانس‎ها به صورت کیلومتری به دلیل آنکه امکان نظارت مناسب بر روی آن وجود ندارد در آینده مشکل‎ساز خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان در پایان ابراز داشت: می‎توانستیم برای این نرخ مبدا و مقصد را طوری طراحی کنیم که کرایه تا یک سقف مشخص از مبدا تا مقصد باشد و از آن به بالاتر مبلغی را اضافه کنیم که در این صورت اجرای قانون برای شهروند شفاف می‎شد.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول