اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رای کمیته استیناف اعلام شد

کسر 6 امتیاز از تیم‌های مس سونگون و استیل‌آذین/ محرومیت یک ساله شیخ‌لاری

کمیته استیناف در خصوص تجدید نظرخواهی باشگاه البدر بندر کنگ مربوط به دیدار تیم‌های مس سونگون ورزقان و استیل آذین از سری مسابقات لیگ دسته دوم کشور رأی خود را صادر کرد.

کسر 6 امتیاز از تیم‌های مس سونگون و استیل‌آذین/ محرومیت یک ساله شیخ‌لاری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، این رای به شرح زیر است:

درباره تجدید نظرخواهی باشگاه البدر بندر کنگ به مدیرعاملی حسن آذری نسبت به رای صادره کمیته انضباطی در 23 تیرماه که به موجب این رای ادعای تبانی در دیدار تیم‌های مس سونگون ورزقان و استیل‌آذین در رقابت‌های لیگ دسته دوم مردود اعلام شده بود، کمیته استیناف با توجه به محتویات پرونده گزارش هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال و نظر هیئت سه نفره کارشناسان منتخب فوتبال دایر بر وقوع و عدم رعایت بازی جوانمردانه و همچنین عدم رعایت استاندارد لازم در دقایق مختلف بازی مدعی به وصول نتیجه موردنظر برای تیم سونگون رای خود را صادر کرد.

در این پرونده مشخص شد که هدف از تخلف بین دو تیم کسب یک امتیاز برای تیم مس سونگون و صعود این تیم به دسته بالاتر بوده است. در رأی کمیته انضباطی آمده بود که مربی استیل آذین بازیکنان را تشویق به بازی تاخیری کرده و تبانی را رد کرده بود، اما به اعتقاد کمیته استیناف تجدید نظرخواهی وارد بود و با استناد به ماده 41 آیین‌نامه انضباطی و رعایت بند یک آیین‌نامه، ضمن نقض رای، در بخش موضوع تجدیدنظر اولا هر یک از دو تیم مس سونگون ورزقان و استیل آذین را به کسر شش امتیاز از مجموع امتیازات کسب شده در فصل 92-91 مسابقات محکوم کرده و ثانیا هر یک از مدیران عامل، سرمربیان و سرپرستان دو تیم مذکور به مدت یک سال دوری از فعالیت مرتبط با فوتبال محروم می‌کند.

هر چند در رای صادر مشخص نشده است که وضعیت دو تیم بعد از کسر شش امتیاز چه خواهد شد، اما  قاعدتا تیم مس سونگون از صعود به لیگ دسته یک بازمانده و امسال نیز باید در دسته دو کشور بازی کند.

همچنین احد شیخ‌لاری سرمربی تیم مس سونگون نیز یک سال از مربیگری در فوتبال محروم شد.

انتهای پیام/60001/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول