اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش «سیا» درباره هواپیماهای جاسوسی آمریکا در دهه ۱۹۵۰

گزارش جدید «سیا» نشان می‌دهد بیش از نیمی از اشیاء ناشناس پرنده (UFO) که اغلب در اواخر دهه ۱۹۵۰ تا 1960 در آسمان دیده شده بودند در واقع هواپیماهای جاسوسی آمریکا بودند.

گزارش «سیا» درباره هواپیماهای جاسوسی آمریکا در دهه ۱۹۵۰

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اخبار «دیتون دیلی نیوز»، گزارش جدید سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» فاش کرد که بیش از نیمی از اشیاء ناشناس پرنده (UFO) که اغلب در اواخر دهه 1950 و 1960 در آسمان دیده شدند، در واقع هواپیماهای جاسوسی آمریکا بودند.

طبق این گزارش، در حین پروژه «کتاب آبی» (Blue Book)، هواپیماهای جاسوسی «یو-2» و «اس آر 71» بیش از نیمی از موارد به اشتباه بعنوان اشیاء ناشناس پرنده تلقی شدند.

«دیوید مک دونالد» مدیر اجرایی شبکه دو جانبه یوفو گفت: تردیدی نیست که بسیاری از رؤیت‌های صورت گرفته در واقع هواپیماهای ما، اشیاء نظامی یا هرچیز دیگری بوده است.

گزارش اخیر سیا چند روز بعد از آن فاش شد که این سازمان اطلاعاتی آمریکا به وجود منطقه سری 51، پایگاه هوایی آمریکا که طبق شایعات محل اشیاء ناشناس پرنده بود، اعتراف کرد.

این سایت در مرکز «نووادا» در حدود 90 مایلی شمال «لاس وگاس» بود که برای آزمایش هواپیمای جاسوسی یو 2 مورد استفاده قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول