اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«خانه شفاف‌سازی اطلاعات» افشا کرد

قطر و یک شرکت انگلیسی قصد حمله‌ای شیمیایی در سوریه را داشتند

ایمیل منتسب به یکی از اعضای شرکت انگلیسی «بریتام» که به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد قطری‌ها قصد داشته‌اند طرحی را برای حمله شیمیایی در سوریه و متهم کردن دولت این کشور، به اجرا بگذارند.

قطر و یک شرکت انگلیسی قصد حمله‌ای شیمیایی در سوریه را داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه «خانه شفاف سازی اطلاعات» با انتشار ایمیلی که گفته می‌شود مربوط به شرکت نظامی «بریتام» انگلیس است، از طرح قطر برای انجام یک حمله شیمیایی در سوریه و متهم کردن دولت به دست داشتن در آن پرده برداشت. این ایمیل در جریان هک گسترده سایت این شرکت به صورت اتفاقی به دست آمده است.

ایمیل منتشر شده نشان می‌دهد که «بریتام» در حال بررسی طرحی بوده که دولت قطر ارائه کرده بوده. بر اساس آن طرح، قرار بوده که از تسلیحات شیمیایی به دست آمده از لیبی، برای حمله به مناطقی چون «حمص» استفاده شده و سپس دولت به دست داشتن در حمله متهم شود.

هدف از این طرح افزایش فشارها بر دولت سوریه و روسیه بوده است. بر این اساس، تسلیحات شیمیایی که در اختیار گروه مجاهدان اسلامی لیبی (وابسته به القاعده) بوده، باید به سوریه منتقل شده و آنجا برای حمله به مناطق مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. انتقال این تسلیحات و استفاده از آن‌ها را هم باید کارشناسان اوکراینی مسلط به زبان روسی انجام می‌داده‌اند.

در این ایمیل آمده است:

"فیل

پیشنهاد جدیدی دریافت کرده‌ایم. باز هم در مورد سوریه است. قطری‌ها پیشنهاد جذابی ارائه کرده‌ و قسم خورده‌اند که واشنگتن هم با آن موافقت می‌کند.

ما باید سلاح‌های شیمیایی ساخت شوروی مشابه آنچه که اسد دارد را از لیبی به حمص ببریم. آن‌ها از ما خواسته‌اند که از نیروهای اوکراینی‌مان استفاده کنیم. این نیروها باید روسی حرف بزنند و فیلمی هم تهیه کنند.

واضح بگویم، فکر نمی‌کنم ایده خوبی باشد، اما مبلغ هنگفتی پیشنهاد داده‌اند. نظرت؟

درود

دیوید"

البته واضح است که نمی‌توان به صورت مستقل صحت این ایمیل را تائید کرد، اما با توجه به اصرار بیش از حد کشورهای غربی و آمریکا در مورد احتمال استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، و تلاش آن‌ها برای بهره‌گیری از این موضوع جهت حمله به سوریه، وجود چنین طرحی دور از ذهن نیست.

سال گذشته نیز روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» خبری را منتشر کرد و در آن از طرحی خبر داد که مورد تائید «باراک اوباما» هم قرار گرفته است. دیلی‌میل گزارش داده بود که قرار است حمله‌ای شیمیایی صورت گیرد و فورا دولت به دست داشتن در آن متهم شود. این خبر تنها چند دقیقه روی خروجی «دیلی‌میل» بود و سپس بدون هیچ توضیحی از روی سایت این روزنامه حذف شد.

نکته دیگر که نباید از یاد برد این است که انجام چنین اقداماتی بی‌سابقه نیست. در جنگ عراق هم نیروهای ویژه انگلیسی دست به چنین اقدامی زدند. در یکی از این موارد، تعدادی از این نیروهای انگلیسی در حالی که لباس‌های محلی به تن داشتند و خود را به عنوان اعضای گروه‌های تندرو جا زده بودند، بعد از تیراندازی به پلیس در شهر «بصره» بازداشت شدند. بعد از بازداشت این سربازان، ارتش انگلیس به پایگاه پلیس که این نیروها در آن نگهداری می‌شدند، حمله کرد و این نیروها آزاد شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول