اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:

50 گونه گیاه دارویی و صنعتی در سمنان به صورت سنتی برداشت می‏‌شود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: 50 گونه از مجموع بیش از 120 گونه گیاه دارویی و صنعتی موجود در استان سمنان به صورت سنتی برداشت می‏‌شود.

50 گونه گیاه دارویی و صنعتی در سمنان به صورت سنتی برداشت می‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سیدنقی عزیزی با بیان اینکه استان سمنان از نظر گیاهان دارویی، پتانسیل‏‌های بالایی دارد، گفت: 50 گونه از مجموع بیش از 120 گونه گیاه دارویی و صنعتی موجود در استان سمنان به صورت سنتی برداشت می‏‌شود و تنها پنج تا شش گونه از 126 گونه آن به صورت اقتصادی و صنعتی برداشت می‏‌شود.

وی تصریح کرد: گیاهان دارویی این استان از تنوع زیادی برخوردارند اما نحوه برداشت این گیاهان عمدتاً به صورت سنتی است و تنها پنج تا شش گونه آن به صورت اقتصادی و صنعتی برداشت می‏‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه از پتانسیل موجود در بخش گیاهان دارویی بهره‌‏برداری درستی در کشور و از جمله در استان سمنان انجام نمی‌‏گیرد، اظهار کرد: صدور این گیاهان دارویی می‏تواند ارزآوری بسیاری برای کشور به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی که به واسطه تحریم‏‌های اقتصادی ظالمانه، مشکلاتی در حوزه‏های اقتصادی به وجود آمده است، می‌‏توان از این پتانسیل خدادادی به نحو مطلوبی استفاده بیشتری کرد.

عزیزی از اشتغال بیش از هفت هزار نفر در بخش بهره‏‌برداری از این منابع خدادادی در استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: برداشت نادرست و بی‏‌رویه از این گیاهان دارویی می‌‏تواند به عرصه‏‌های طبیعی استان سمنان زیان زیادی برساند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: از همین‌‏رو، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان سالانه با عقد قراردادهایی با بهره‌‏برداران استان سمنان می‏‌کوشد مانع از آسیب جدی به عرصه‏‌های طبیعی شود.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول