اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پاسخ به افزایش تعداد کشتی‌های نظامی آمریکا در منطقه

روسیه حضور نظامی خود در دریای مدیترانه را افزایش می‌دهد

رئیس آکادمی مسائل ژئوپلیتیکی روسیه اعلام کرد این کشور ممکن است در پاسخ به افزایش تعداد کشتی‌های نظامی آمریکا در دریای مدیترانه، حضور نظامی خود در این منطقه را تقویت کند تا مانع از توسعه عامل دخالت خارجی در مناقشه سوریه شود.

روسیه حضور نظامی خود در دریای مدیترانه را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "لئونید ایواشف" رئیس آکادمی مسائل ژئوپلیتیکی روسیه معتقد است که این کشور ممکن است حضور نظامی خود در دریای مدیترانه را در صورت افزایش تعداد کشتی‌های نظامی آمریکایی در این منطقه با توجه به تشدید وخامت اوضاع در سوریه، تقویت کند.

ایواشف روز شنبه در تفسیر اخبار منتشره در رسانه‌های گروهی مبتنی بر افزایش کشتی‌های نظامی آمریکا در دریای مدیترانه با توجه به وخامت اوضاع در سوریه، گفت: اگر چنین مسئله ای واقعا صورت بگیرد، روسیه هم بعنوان اقدام متقابل احتمالا به تقویت حضور نظامی خود در منطقه مبادرت خواهد ورزید. به نظر من روسیه چاره ای جز واکنش به این مسئله نخواهد داشت، تا بدین ترتیب مانع از توسعه عامل دخالت خارجی احتمالی در سوریه شود.

به عقیده این کارشناس نظامی، روسیه باید به جامعه جهانی نشان دهد که اجازه نخواهد داد تا ضوابط و حقوق بین الملل  و منشور سازمان ملل در رابطه با وضعیت کنونی در مصر و بخصوص در قبال بحران سوریه نقض شوند.

ایواشف گفت: ما باید به هر نوع اقدامی که در جهت دخالت نظامی از خارج در مناقشه سوریه صورت می‌گیرد، با قاطعیت واکنش نشان داده و مانع از پیشبرد اوضاع به این سمت شویم.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول