اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خبر داد

راه‌اندازی 224 کتابخانه در انتظار تهیه طرح الگوی کتابخانه روستایی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی از راه‌اندازی 224 کتابخانه در انتظار تهیه طرح الگوی کتابخانه روستایی خبر داد.

راه‌اندازی 224 کتابخانه در انتظار تهیه طرح الگوی کتابخانه روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرالله شمقدری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: کار الگوی کتابخانه‌های عمومی استان 80 درصد اتمام یافته است و این درصد شامل 244 کتابخانه روستاها است که احتیاج به احیا دارد.

وی ادامه داد: از حیث وجود 582 هزار نفر از جمعیت استان در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای محل احداث این کتابخانه‌های روستایی باید توجه جدی به اجرای این برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی همچنین ادامه داد: 87 باب از این کتابخانه‌ها مربوط به جهاد یا همان باشگاه کشاورزان جوان است و 113 باب از این کتابخانه‌ها مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی و 28 باب کتابخانه مربوط به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

وی با ابراز خرسندی از اجرای این طرح اعلام کرد: با اتمام طرح الگوی کتابخانه‌های روستایی، کتابخانه‌های روستایی به شکل قابل ملاحظه‌ای متحول می‌شوند و این تنها با تعامل بین سازمانی و ایجاد ارتباط و تعامل موثر صورت می‌پذیرد.

مهدی اصلاحی، رئیس اداره برنامه‌ریزی، انجمن‌ها و مشارکت‌ها نیز در این جلسه گفت: بعد از دریافت الگوی کتابخانه‌های روستایی با محوریت کتابخانه‌های شبستان که نتیجه کار مشترک بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان است، تهیه لیست‌های وقفی قابل بهره‌برداری در اداره کل اوقاف و امور خیریه و برگزاری جلسات مشترک حول محور تعاملات با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان‌رضوی از برنامه‌های در دست اقدام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

انتهای پیام/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول