اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان خبر داد

بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در همدان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان از برگزاری مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در همدان خبر داد.

بزرگداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، اسدالله ربانی‌مهر در جمع خبرنگاران ورزشی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با همکاری بسیج ورزشکاران و هیئت کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای به مناسبت سوم شهریور روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای مراسمی با حضور ورزشکاران و پیشکسوتان باستانی‌کار برگزار می‌کنند.

وی افزود: سوم شهریورماه 92 مصادف با 17 شوال روز مبارزه حق علیه باطل (روز حماسه تاریخی نبرد امیرالمومنین مولا علی (ع) با عمر بن عبدود در جنگ خندق) در تقویم ملی مذهبی کشور به نام روز گرامیداشت فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان یادآور شد: هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش است و باید ورزش پهلوانی در کنار ورزش قهرمانی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ناب اسلامی باید در ورزش ترویج شود عنوان کرد: هرگاه ورزش با اخلاق و معنویت و روحیه جوانمردی همراه بوده باعث افتخار و عزت بوده است و باید روحیه جوانمردی بیش از این بین ورزشکاران گسترش یابد.

به گفته ربانی‌مهر رسانه‌ها باید در معرفی و شناخت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به نوجوانان و جوانان و عموم مردم تلاش بیشتری داشته باشند.

وی در ادامه به اهم فعالیت این معاونت از ابتدای سال 92 اشاره کرد و ابراز داشت: تشکیل جلسه رابطین فرهنگی هیئت‌های ورزشی، تشکیل هیئت‌های قرآنی ورزشی، برگزاری مراسم ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای، تقدیر از خانواده شهدای ورزشکار و اجرای برنامه‌های فرهنگی در حین مسابقات کشوری و استانی از جمله فعالیت‌های این معاونت در بحث ارتقای فرهنگی در بین ورزشکاران بوده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه داریم به ورزشکاران ما که اکثر نوجوانان و جوانان هستند فرهنگ جوانمردی و پهلوانی را آموزش دهیم و برای این کار باید برنامه‌های تأثیرگذار فرهنگی داشته باشیم.

مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای عصر امروز یکشنبه سوم شهریور در زورخانه پهلوان علی‌میرزا واقع در ورزشگاه فردوسی همدان برگزار می‌شود که قرار است با حضور مسئولان استانی از خانواده شهدای زورخانه‌ای تقدیر شود.

انتهای پیام/89020/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول