اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

طرح جامع تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور پیگیری شود

امام جمعه شیراز خواستار آن شد که تمام دستگاه‌های مرتبط فرهنگی با قوت، طرح جامع تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور را پیگیری کنند.

طرح جامع تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهار داشت: برای پیگیری، ساماندهی و تهیه طرح جامع قرآنی تبدیل فارس به قطب قرآنی کشور، باید جلساتی با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط به منظور سیاستگذاری تخصصی علوم قرآنی در این استان برگزار شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس در ادامه تصریح کرد: هدف از پیاده کردن منشور توسعه فرهنگ قرآنی که نخستین سند جامع راهبردی امور قرآنی کشور محسوب می‌شود، این است که در سومین حرم اهل بیت (ع) و استان پهناور فارس، قطب قرآنی کشور محقق شود.

وی ادامه داد: هر چه فضای قرآن در فارس توسعه پیدا کند برکات و عنایات بیشتری برای این استان به ارمغان می‌آید و می‌توان از ظرفیت قرآن برای هدایت جامعه، از بین بردن آسیب‌ها و حفظ شعائر استفاده کرد.

امم جمعه شیراز تصریح کرد: این طرح نباید در قالب یک وزارتخانه یا سازمان متمرکز و محدود شود بلکه باید متکی به مردم باشد تا فراز و نشیب دولت‌ها روی طرح اثر نداشته باشد.

وی ابراز داشت: از سویی باید ظرفیت تمام وزارتخانه‌ها و ادارات به میدان بیاید چرا که قرآن متعلق به همگان است و بر روی برنامه‌های تمام دستگاه‌ها تاثیر دارد.

ایمانی اضافه کرد: توسعه ساختاری مطلوب نیست اما برای انجام امور به ساختار نیاز است بنابراین دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی فارس باید در هر شرایطی فعالیت‌های خود را پی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: در شورای فرهنگ عمومی فارس بنا بر این بوده ابلاغ، اجرا و نظارت بر حسن اجرای امور با ساختار محدود و کوچک که چالاکی بیشتری دارد انجام شود.

وی با اشاره به دو پروسه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در شورای فرهنگ عمومی، بیان کرد: کارها در مسائل فرهنگی باید بدون هدر دادن زمان پیگیری و قبل از تصمیم‌گیری، روند تصمیم‌سازی در اتاق فکر و مجموعه‌های کارشناسی انجام شود که تنها مطالب پخته و مستند برای تصمیم‌گیری به صحن این شورا بیاید.

انتهای پیام/ 2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول