اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تلاش پژوهشکده باقرالعلوم (ع)

کتاب «کلیات تبلیغ تربیت‌گرا با تکیه بر آیات و روایات» منتشر می‌شود

مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) از انتشار کتاب «کلیات تبلیغ تربیت‌گرا با تکیه بر آیات و روایات» در آینده نزدیک خبر داد.

کتاب «کلیات تبلیغ تربیت‌گرا با تکیه بر آیات و روایات» منتشر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی پژوهشکده باقرالعلوم (ع)، حجت الاسلام علی اصغر رادحسینی گفت: نظر به استفاده‌ پراکنده از قرآن و سنت در مؤلفه‌های تبلیغ متداول، ترسیم نظام‌مند تبلیغ براساس آیات و روایات نیازی است که به صورت فراگیر در محققین و مبلغین رو به افزایش است اما شیوه‌ استاندارد و شفافی برای طراحی تبلیغ با تکیه بر آیات و روایات نگاشته نشده است.

وی افزود: در این کتاب با استفاده و استناد به ثقلین سعی بر نظام‌سازی تبلیغ و عناصر آن شده است بنابراین استفاده‌ حداکثری از مفاهیم و معالم با رعایت ضوابط و مقررات مندرج در آیات و روایات همت نگارندگان است.

وی تاکید کرد: در این مجموعه ارزشمند سعی شده است موضوعاتی مطرح شود که در تمام فرآیند تبلیغ تأثیرگذار باشند. از این‌رو این کتاب در ابتدا به اصلی‌ترین محور کتاب یعنی «تبلیغ» پرداخته و با عنوان «توجه به تبلیغ» وضعیت و اهمیت تبلیغ‌ را در آیات و روایات منعکس می‌کند.

این مبلغ حوزه دین افزود: در ادامه با عنوان «آسیب‌های تبلیغ متداول» کاستی‌های تبلیغ حال حاضر بیان شده و سپس بعد از مشخص شدن مرزها و حدود ممنوع و آسیب‌زای تبلیغ متداول با سرفصل «تبلیغ تربیت‌گرا» تصویری کلی از عناصر و ویژگی‌های تبلیغ تربیت‌گرا ارائه می‌دهد که به دنبال ترسیم تبلیغ مطلوب است.

رادحسینی با یاد کردن از بخش‌های دیگر این کتاب افزود: این کتاب در ادامه به دو بخش اساسی تبلیغ یعنی تبلیغ لسانی و غیرلسانی در قالب «دو بخش اصلی تبلیغ تربیت‌گرا» اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: در ادامه این کتاب به بیان «انواع تبلیغ تربیت‌گرا» پرداخته شده و در ادامه با عنوان «رویکردهای تبلیغ تربیت‌گرا» به تشریح بسترهای تبلیغ اشاره می‌شود.

مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تصریح کرد: مخاطبین این کتاب، دست‌اندرکاران امر تبلیغ، اعم از مبلغین، مربیان، مدیران مراکز تبلیغی، کارگردانان، تهیه کنندگان، مدرسان و محققان حوزه‌ تبلیغ هستند.

رادحسینی اظهار داشت: این مجموعه به تلاش وافر حجج‌الاسلام امیر جهانی، حسین علیزاده، محمدجواد دیانی و مجتبی میری در مدت زمان تقریبی 24 ماه نگاشته شده است.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول