اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت معاونت پیشگیری بهزیستی استان سمنان صورت گرفت

برگزاری همایش استانی آگاه‏‌سازی پیشگیری از نابینایی به روش اجتماع‏‌محور

همایش استانی آگاه‏‌سازی پیشگیری از نابینایی به روش اجتماع‏‌محور به همت معاونت پیشگیری بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

برگزاری همایش استانی آگاه‏‌سازی پیشگیری از نابینایی به روش اجتماع‏‌محور

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، این کارگاه به منظور آگاه‏‌سازی پیشگیری از معلولیت کم‏‌بینایی و نابینایی با حضور معاون پیشگیری بهزیستی استان سمنان، کارشناسان دفتر پیشگیری از معلولیت استان سمنان و شهرستان‌‏ها، مربیان و تسهیل‏‌گران مؤسسات همکار در طرح آگاه‏‌سازی پیشگیری از معلولیت که قبلاً طی تفاهم‏نامه اعلام همکاری کرده بودند، طی دو روز در سالن آموزش دانشکده جامع علمی کاربردی مهدی‌شهر برگزار شد.

معاون پشگیری بهزیستی استان سمنان در بخشی از این جلسه با ارائه توضیحاتی در خصوص پیشگیری از معلولیت به روش اجتماع‏‌محور، افزود: پیش از این با همکاری معاونت توان‌بخشی نیازسنجی مناطق پر خطر از لحاظ معلولیت، نوع و شدت آن توسط شهرستان‏‌ها صورت می‏گرفت.

محمد نسیمی در ادامه گفت: قرار است هر شهرستان آگاه‏‌سازی را بر اساس نیازسنجی به عمل آمده و دستورالعمل ارسال شده از بهزیستی کشور، آموزش‏‌های برگزار شده، کتب ارسال شده سابق و آتی با کمک همیاران و تسهیل‏‌گران و با هدایت کارشناس پیشگیری از معلولیت انجام دهد.

وی افزود: کارگاه با محوریت بینایی و پیشگیری از کم‌‏بینایی و نابینایی تحت مباحث سیستم بینایی، تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی، چگونگی اصلاح آن، نحوه بهبود محیط و ارتقای بینایی به خصوص در مورد کم‌‏بینایان و نابینایان، تغذیه و تأثیر بر بینایی، بیماری‏‌های مؤثر بر بینایی، نشان‏‌دادن وسایل کمکی کم‏‌بینایان و چگونگی پیشگیری از کم‏‌بینایی و نابینایی، پرسش و پاسخ و رفع اشکال در مورد مباحث ارائه شده برگزار شد.

سیستم شنوایی و دوران طلایی زبان‏‌آموزی و علل کم‌‏شنوایی و نحوه پیشگیری از کم‏‌شنوایی و ناشنوایی، توارث، انواع معلولیت‏‌های مادرزادی و ژنتیکی، عوامل خطر، نحوه پیشگیری از معلولیت، و مشاوره ژنتیک از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.

گفتنی است؛ پیمان جمالی مسئول فنی مرکز مشاوره ژنتیک دولتی استان سمنان، مدرس پیشگیری از معلولیت‏‌های مادرزادی و ژنتیکی، سیدعلی افخمی‏‌مصطفوی ادیولژیست و محبوبه خیابانی اپتومتریست، از مدرسان این کارگاه بودند.

انتهای پیام/2249/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول