اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز دهه کرامت

شبستری: دانشگاه بین‌الملل مشهد از سال تحصیلی جدید دانشجو می‌پذیرد

رئیس دانشگاه علو‌م پزشکی مشهد از افتتاح دانشگاه بین‌الملل مشهد همزمان با آغاز دهه کرامت خبر داد و گفت: این دانشگاه از سال تحصیلی پیش‌رو اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند.

شبستری: دانشگاه بین‌الملل مشهد از سال تحصیلی جدید دانشجو می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دکتر محمود شبستری در مراسم بزرگداشت روز پزشک با بیان این‌که همزمان با 18 شهریورماه و آغاز دهه کرامت و تولد حضرت معصومه(س) 48 پروژه عمرانی، تحقیقاتی، بهداشتی و ... در دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد افتتاح می‌شود، گفت: یکی از مهم‌ترین این اقدامات، راه‌اندازی دانشگاه بین‌الملل بود و بواقع باید اذعان کرد که ایجاد چنین دانشگاهی یک شبه و با یک دستور و یکی دو کارمند اتفاق نمی‌افتد و در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مسائل پیش روی ما تامین نیروی انسانی در بعد هیئت علمی است.

وی افزود: به‌طور قطع از اساتید بازنشسته در دانشگاه بین‌الملل استفاده بهینه خواهیم کرد و در این رابطه معاونت دانشگاه درصدد ایجاد شرایطی است که حضور این عزیزان را رقم بزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افتتاح اورژانس عدالتیان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های اورژانس بیمارستانی در کشور، عنوان کرد: به این ترتیب همه اورژانس‌‌های بیمارستان امام ‌رضا (ع) در این محل 12 هزار مترمربعی تجمیع می‌شود و 74 تخت ICU و 80 تخت اورژانس دارد.

وی خاطرنشان کرد: انجام چنین پروژه‌ای کار ساده‌ای نبود و همچنان برای ادامه راه نیاز به همکاری و همیاری ویژه‌ داریم که به‌طور قطع اساتید دانشگاه ما را تنها نخواهند گذاشت.

رئیس دانشگاه علو‌م پزشکی مشهد با بیان این‌که سال 88 که مسئولیت دانشگاه را برعهده گرفتم، تعداد تخت‌های ویژه استان تنها 256 تخت بود، تصریح کرد: به این ترتیب با افزودن تخت‌های ویژه اورژانس عدالتیان، تعداد تخت‌های ویژه استان به 610 تخت افزایش یافت که در مقایسه با میانگین تعریف ‌شده دنیا و کشور، آمار بسیارخوب و نتیجه‌بخشی است و به‌طور قطع موجب آرامش مردم خواهد بود.

به گفته شبستری، این درحالی است که هزینه هر یک تخت ویژه، حدود 100 میلیون تومان است و با یک حساب سرانگشتی به‌راحتی به رقم 40میلیارد تومان می‌رسیم که فقط هزینه تخت‌های ویژه اورژانس عدالتیان شده و این رقم جدا از هزینه‌های پرسنلی است.

وی با تاکید بر این‌که در حوزه سلامت فقط و فقط باید حرکت و کار کرد، ادامه داد: باید پاسخگوی مردم بود و اگر فقط یک لحظه به فکر غیرمردم بودیم، آثار زیان‌بخشی به‌دنبال دارد و به همین دلیل همه مدیران دانشگاه در حد توان و پتانسیل تلاش کردند و تا آخرین لحظه نیز سعی می‌کنیم در ارایه خدمات و ادامه راهی که مورد رضای حضرت حق باشد، کوچکترین مسامحه‌ای نکنیم.

شبستری همچنین علت ماندگاری دانشمندانی چون ابن‌سینا و رازی را خدمت بزرگ آن‌ها به بشریت در حوزه پزشکی و عرفان و خلوص‌ نیتشان با تمسک به دین و اخلاق عنوان کرد و افزود: در عصر کنونی نیز افرادی هستند که ماندگار بوده و خواهند بود؛ انسان‌های بزرگی که در نهایت بزرگواری و متواضعانه به مردم و جامعه پزشکی خدمت و با طبع بلند خود در پیشرفت برنامه‌ها و اهداف انسانی تلاش کردند.

رئیس دانشگاه علو‌م پزشکی مشهد با تقدیر از اساتیدی چون دکتر فرهودی، اعتمادی، مهرابی، فرید حسینی، بلالی، صراف و ... گفت: در طول چهار سال خدمتم در دانشگاه، آموزه‌هایی از این بزرگواران فراگرفتم که در ذهنم ماندگار خواهد ماند و از همه کسانی که طی این مدت فرصت خدمت را برای بنده و همکارانم فراهم کردند، قدردانی ویژه دارم.

انتهای پیام/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول