اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری مشهد خبر داد

قطع بیمه و سوخت حمایتی وسایل حمل بار فاقد پروانه فعالیت

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد از قطع بیمه و سوخت حمایتی وسایل حمل بار فاقد پروانه فعالیت از این سازمان خبر داد.

قطع بیمه و سوخت حمایتی وسایل حمل بار فاقد پروانه فعالیت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سیدمهدی علوی‌مقدم با بیان این‌که بر اساس آخرین تصمیم‌گیری کارگروه هماهنگی حمل و نقل عمومی ستاد مدیریت مصرف سوخت، سوخت حمایتی و بیمه کلیه وسایل حمل بار و رانندگان فاقد پروانه از شهرداری‌ها از 15 شهریور ماه‌ جاری به تدریج کسر و حذف می‌‌شود، گفت: در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها و با هدف ارائه کمک به وسایل عمومی حمل و نقل بار و مسافر، طرح شناسایی و ثبت ناوگان حمل بار در سال 89 اجرایی شد.

وی با اشاره به این‌که بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومی مدیریت مصرف سوخت، ارائه تسهیلات حمایتی اعم از سوخت و بیمه برای وسایل حمل و نقل عمومی بار و مسافر پیش‌بینی شده است، افزود: به دلیل پاره‌ای مشکلات در مکانیزم شناسایی فعالان اصلی بخش حمل و نقل بار و مسافر، تعداد زیادی از این خودروها ناعادلانه از این تسهیلات استفاده می‌کنند که باید در این زمینه اقدامات موثری صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری  مشهد خاطرنشان کرد: به منظور شناسایی درست شاغلان و فعالان ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، سهمیه سوخت و بیمه به اشخاص و وسایلی که از شهرداری‌ها پروانه اخذ کرده‌اند، تخصیص خواهد یافت.

علوی‌مقدم با انتقاد از برخی دستگاه‌های اجرایی و اتحادیه‌های صنفی که با بخشی‌نگری و عدم تمکین به قانون، موجب شبهه و تحمیل هزینه در ساماندهی و ایجاد نظم و بهبود بخش حمل و نقل بار شهری می‌‌شوند، مسئولیت تبعات ناشی از تاخیر در ساماندهی این وسایل را متوجه این دستگاه‌ها دانست.

وی عنوان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری مشهد با صدور اطلاعیه‌ها، مکاتبات و نامه‌های متعدد به دستگاه‌ها و اتحادیه مربوطه بر اجرای قانونی و تسریع بر اخذ پروانه توسط شرکت، موسسات و وسایل حمل و نقل بار تاکید و آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری اعلام کرده است.

علوی‌مقدم تصریح کرد: رسالت این سازمان علاوه بر بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل بار شهری کمک به توسعه حمل و نقل پایدار و بهبود فضای کسب و کار فعالان این بخش و ارتقای شرایط زندگی رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل بار است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون‌شهری و حومه شهرداری مشهد با تاکید بر اجرای قانون و ضرورت تسریع در ثبت‌نام و اخذ پروانه توسط شرکت‌ها و رانندگان جهت برخورداری از تسهیلات و مزایای تعیین شده، خواستار اقدام هر چه سریع‌تر موسسات و وسایل حمل بار جهت اخذ مجوزهای لازم از این سازمان شد.

انتهای پیام/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول