اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتقاد وزیر سابق کشور افغانستان از طرح صلح دولت کرزی/ مذاکرات با مخالفان جامعیت ندارد

وزیر سابق کشور افغانستان با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات تنها گزینه برای برقراری امنیت در افغانستان است، بیان داشت که طرح صلح دولت افغانستان جامع نیست.

انتقاد وزیر سابق کشور افغانستان از طرح صلح دولت کرزی/ مذاکرات با مخالفان جامعیت ندارد

به گزارش فارس، «علی‌احمد جلالی» در گفت‌وگو با تلویزیون «طلوع‌نیوز» اظهارداشت: برای انتقال سیاسی قدرت به طور مشروع هیچ گزینه‌ای جز برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان وجود ندارد.

وزیر سابق کشور افغانستان تصریح کرد: برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه و جامع تنها گزینه برای برقراری امنیت در این کشور است.

وی افزود: زمینه برگزاری یک انتخابات شفاف در افغانستان وجود دارند اما برای برگزاری انتخابات شفاف و جامع به یک اراده قوی سیاسی نیاز است.

جلالی در خصوص نقش خودش در انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان بیان داشت: در حال رایزنی با شماری از احزاب و گروه‌های سیاسی برای ایجاد یک ائتلاف بزرگ سیاسی است.

این مقام سابق افغان به صورت تلویحی نامزدی خود را در انتخابات رد کرد و گفت: ایجاد یک تیم بزرگ، بهتر از نامزد شدن در انتخابات است.

وی با انتقاد از برنامه دولت افغانستان برای مذاکرات صلح اظهار داشت که طرح مذاکرات صلح دولت افغانستان با مخالفان مسلح جامع نیست و به همین دلیل تاکنون نتیجه نداده است.

جلالی با اشاره به مراکز تروریست‌ها در خارج از افغانستان خاطرنشان کرد: شبه‌نظامیان طالبان در پاکستان تجهیز شده و برای حملات تروریستی به افغانستان اعزام می‌شوند.

وزیر سابق کشور دولت حامد کرزی و یکی از چهره‌های مطرح سیاسی افغانستان، اوایل سال گذشته نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور اعلام کرده بود.

وی در مصاحبه با تلویزیون «افغان نیوز» گفت: در صورتی که جامعه جهانی برای انتخابات آینده ریاست جمهور افغانستان برنامه‌ریزی نکند، این انتخابات شفاف نخواهد بود.

جلالی با انتقاد از سیاست‌های دولت پاکستان در مسائل صلح افغانستان گفت که این کشور در صدد امتیاز طلبی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول