اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سیستان و بلوچستان روی مدار توسعه/ عزم جزم مسئولان برای آبادانی

سیستان و بلوچستان، استانی که با عزم ‌مسئولان خدمتگزار، روند رو به پیشرفت و توسعه خود را آغاز کرده و به معنای واقعی بر روی مدار توسعه قرار گرفته است.

سیستان و بلوچستان روی مدار توسعه/ عزم جزم مسئولان برای آبادانی

به گزارش خبرگزاری ‌فارس از سیستان و بلوچستان، هر سال با فرارسیدن هفته دولت، مسئولان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان، خود را مکلف به خدمتگزاری به مردم می‌دانند و ‌در نخستین روز هفته دولت با تجدید میثاق با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب بر این عهد و تعهد خود پایبند می‌شوند.

شاید در چند سال گذشته همگان تصویر ناامنی و یا فقر و عدم توسعه‌یافتگی از سیستان و بلوچستان در ذهن خود داشتند ولی اگر امروز به این استان بزرگ سفر ‌‌کنی، روند روبه‌رشد و توسعه‌یافتگی در آن را به عینه مشاهده خواهید کرد.‌

امروز این استان به معنای واقعی روی مدار توسعه و پیشرفت قرار گرفته ‌و مسئولان سیستان و بلوچستان ‌مصمم هستند تا ضمن رسیدن به استاندارد واقعی در تمام زمینه‌ها، این استان را به یک استان زیبا و گردشگر‌پذیر تبدیل کنند استانی که اگر از سال‌های گذشته روند توسعه با جدیت در آن شروع می‌شد شاید امروز زیباترین استان کشور می‌بود، اما امروز عزم مسئولان در تمام شهرستان‌های این استان به معنای واقعی جلوه‌گر شده تا طعم توسعه و پیشرفت را به مردم بفهمانند. 

امروز در نخستین روز از هفته دولت مسئولان اجرایی استان سیستان و بلوچستان در سرتاسر این استان با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق و بر توسعه و پیشرفت شهرشان تاکید کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان در نخستین گام با حضور مسئولان اجرایی این استان ‌همزمان با آغاز هفته دولت ‌با حضور در گلزار شهدای بهشت مصطفی زاهدان با شهیدان عزیز تجدید میثاق کردند.

حاتم ناروئی که به اتفاق خانواده معظم شهدا، ایثارگران و مسئولان ادارات و نهادها در بهشت مصطفی زاهدان حضور یافته بود با ذکر فاتحه و نثار گل بر مزار شهدا، یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهدا مشعل فروزان انقلاب اسلامی و سرمنشا عزت، شرافت، اقتدار و امنیت ایران و ایرانیان هستند. وی بیان کرد: شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران حق بزرگی بر ملت ایران دارند و باید ارزش و جایگاه بالای آنان همچنان محفوظ بماند.‌ نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مدیران و مسئولان به عنوان میراث داران شهدا، جانبازان و آزادگان خدمت به ملت ایران را وظیفه و افتخار خود می دانند و از اینکه خدمتگزار خانواده معظم شهدا، ایثارگران و تمامی اقشار جامعه هستند به خود می‌بالند.

وی تصریح کرد: به برکت خون پاک شهدا امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد. ناروئی با اشاره به توطئه‎ها و ترفندهای دشمنان اسلام بویژه استکبار و صهیونیست در کشورهای اسلامی و کشتار مسلمانان در مصر، عراق، لبنان، سوریه، افغانستان و غیره گفت: اتحاد و همدلی مسلمانان می‌تواند استکبار جهانی و صهیونیست غاصب را به زانو در آورد همانگونه که به برکت خون شهدا و وحدت ملت ایران، استکبار جهانی جایی در ایران اسلامی ندارد. شایان ذکر است، در این آیین استاندار و مسئولان ادارات و نهادهای سیستان و بلوچستان با ذکر فاتحه و نثار گل بر مزار شهدا، با آرمان‎های شهیدان عزیز تجدید میثاق کردند.

تجدید میثاق مسئولان شهرستان هیرمند با آرمان‌های انقلاب

‌فرماندار، مسئولان، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم شهر هیرمند نیز امروز همزمان با نخستین روز هفته دولت با آ‌رمان‌های والای انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند.

فرماندار هیرمند در این مراسم ضمن برشمردن مهم‌ترین خدمات دولت در این شهرستان گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز آثار محرومیت از این شهرستان در حال پاک شدن است و امیدواریم با تلاش و همت شبانه‌روزی مسئولان دیگر اثری از فقر و محرومیت در این شهرستان تا چند سال آینده نباشد‌.

سلطانعلی دهمرده با اشاره به نقش‌آفرینی این شهرستان در دوران دفاع مقدس گفت: مردم این شهرستان نیز در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

فرماندار هیرمند در بخش دیگری از سخنان خود، ولایتمداری مردم این شهرستان را زبانزد عام و خاص بیان کرد و گفت: مردم شهرستان هیرمند پا در رکاب ولایت بوده و هیچگاه پشت به ولایت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه هفته دولت پیوند مردم با دولت است، اظهار داشت: امیداوریم هر چه سریع‌تر بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کنیم.

فرماندار هیرمند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این هفته پروژه‌های عمرانی خوبی در این شهرستان افتتاح، کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با افتتاح این پروژ‌ه‌ها، شهرستان هیرمند روند روبه رشد و توسعه خود را تکمیل خواهد کرد.

تجدید میثاق مسئولان ‌زابل با آرمان‌های والای شهدا

‌همزمان با هفته دولت، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان زابل ‌با حضور در گلزار شهدای این شهرستان با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

‌فرماندار شهرستان زابل در این مراسم با بیان اینکه ‌فرزندان غیور این مرز و بوم‌ با تکیه بر خداوند متعال و گوش به فرمان ولی امرشان حضرت امام خمینی(ره)، هیمنه پوشالی ابرقدرت‌ها را در جنگ تحمیلی درهم شکستند، گفت: ‌رزمندگان ایران اسلامی در ‌هشت سال دفاع مقدس و مقاومت جانانه ‌در مقابل نیروهای مزدور بعثی و اتحاد جهانی ابرقدرت‌ها، درسی بزرگ و فراموش نشدنی به استکبار جهانی و سلطه‌گران دادند.

‌‌‌هوشنگ ناظری با بیان اینکه این شهرستان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است، اظهار داشت: مردم این شهرستان با تمام توان در مقابل ‌دشمنان این نظام مقدس ایستاده و با اقتدا به مولا و مقتدای خود امام خامنه‌ای عزیز از هیچ دشمنی هراس ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هفته دولت را هفته تجلی خدمت بیان کرد و افزود: مسئولان این شهرستان تمام توان خود را برای توسعه و پیشرفت این شهرستان به کار گرفته‌اند.

ناظری با بیان اینکه همزمان با هفته دولت ده‌ها پروژه ‌عمرانی در حوزه‌های مختلف در این شهرستان به ‌بهره‌برداری می‌ر‌سد، این پروژه ها را در حوزه های عمرانی، خدماتی، کشاورزی، صنعتی و غیره بیان کرد.

فرماندار زابل در بخش دیگری از سخنان خود ‌اعتبارات خاص شهرستان زابل در سال ‌جاری را 178 میلیارد و 13 میلیون ریال عنو‌ان کرد و گفت: ‌این میزان اعتبار در قالب 15 فصل و 183 پروژه در بخش‎های مختلف به شهرستان اختصاص یافته است.

وی اولویت مدیریت این شهرستان را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و اظهار داشت: ‌پروژه‌های نیمه تمام شهرستان زابل بیشتر در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن، آموزش، فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت است ‌که انشالله تا پایان سال جاری اکثر آنها به ‌بهره‌برداری می‌رسند.

تجدید میثاق ‌مسئولان خاش ‌با ‌آرمان‌های والای شهدا‌

‌فرماندار، معاونین و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان خاش ‌با حضور در گلزار شهدای این شهر با آرمان‌های والای شهدا تجدید میثاق کردند.

‌‌فرماندار شهرستان خاش در این مراسم با اشاره به رشادت‌های رزمندگان ایران در دوران دفاع مقدس گفت: امنیت امروز بسیار خوب‌ ایران اسلامی به ویژه شهرستان خاش را مدیون جانفشانی رزمندگان و شهدا هستیم.

علیرضا شهرکی با بیان اینکه مسئولان باید راه و منش دولت شهید رجایی را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: حرکت در مسیر ولایت رمز موفقیت مسئولان است.

فرماندار خاش با بیان اینکه هفته دولت بهانه‌ای برای ارتباط بیشتر مردم با مسئولان است، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران امروز پروژه‌‌های بسیار خوبی در سراسر ایران اسلامی و شهرستان خاش در حال اجرا و یا بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه قطار توسعه در این شهرستان در حال حرکت است، گفت: در این شهرستان در راستای آبادانی و عمرانی پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجراست.

شهرکی از ‌بهره‌برداری ‌‌47 پروژه همزمان با هفته دولت در این ‌‌شهرستان‌ خبر داد و گفت: این پروژ‌ه‌ها با ‌‌صرف اعتبار ‌‌54 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها ‌در حوزه‌های ‌عمرانی، خدماتی، کشاورزی، دامی، آموزشی، راه روستایی، برق‌رسانی و غیره در نقاط مختلف این شهرستان افتتاح ‌می‎شود.

وی با بیان اینکه طرح‎های قابل افتتاح شامل 16 طرح خدماتی و عمران شهری‌، دو واحد مرغداری گوشتی در روستاهای اسماعیل آباد و میرزا آباد، برق رسانی روستای رودهینار ، مدرسه 4 کلاسه ناصری، سیستم‎های آبیاری در مناطق روستایی بخش‎های مرکزی و نوک آباد، راه روستایی گوهرکوه به سرتلاپ، پارک و فضای سبز بوستان سلامت شهر نوک آباد و غیره است، گفت: همزمان با هفته دولت ‌نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، تجلیل از کارکنان نمونه دولت، دیدار با خانواده معظم شاهد‌، برگزاری همایش پیاده روی و ‌مسابقات فرهنگی و ورزشی نیز در این شهرستان برگزار می‌شود.

‌شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت حاکم بر شهرستان خاش اشاره کرد و گفت: امروز نیروهای امنیتی تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت پایدار به کار بسته اند و بحمدالله امنیت در این شهرستان برقرار است.

بهره‎برداری از 372 پروژه در سیستان و بلوچستان

و اما استاندار سیستان و بلوچستان در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس ضمن تاکید مجدد بر اینکه این استان بر روی مدار توسعه قرار گرفته است، می گوید ‌در راستای پیشرفت و آبادانی این استان، در هفته دولت 372 پروژه در سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

‌حاتم نارویی ‌اعتبار این پروژه‌ها را 130 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ‌افتتاح پروژه جمع‌آوری فاضلاب شهری، ایستگاه گاز، کمپینگ گردشگری در شهرستان‌های مختلف، مجتمع‎های خدمات رفاهی بین جاده‎ای، سیستم آبیاری تحت فشار و افتتاح سردخانه دو هزار تنی خرما از جمله پروژه‎های هفته دولت است. نارویی بهره‎برداری از طرح پرورش مرغ گوشتی 20 هزار قطعه‎ای، احداث استخر پرورش ماهی، انتقال آب بوسیله لوله به مناطق محروم، سالن ورزشی در یکی از روستاهای مهرستان، برق رسانی به شهرک جهاد ، اجرای تاسیسات آب آشامیدنی و بازسازی مدارس از پروژه‎های قابل افتتاح و بهره‎برداری در سیستان و بلوچستان است.

اما این آخر کار نیست در گفت و گویی که با چند تن از مسئولان استان داشتیم آنها نیز بر توسعه سیستان و بلوچستان در چند سال اخیر تاکید داشتند و گفتند این استان به معنای واقعی بر روی مدار توسعه قرار گرفته است.

افتتاح 50 پروژه ‌در ایرانشهر

فرماندار ایرانشهر در این خصوص گفت: نمایشگاه دستاوردهای دولت در سالن ورزشی شهید موحدی ایرانشهر افتتاح شد.

رحمدل بامری اظهار داشت: ادارات شهرستان ایرانشهر در قالب 20 غرفه، فعالیت‎های خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

فرماندار ایرانشهر بیان کرد: در هفته دولت 50 طرح و پروژه با اعتبار 400 میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف در ایرانشهر به بهره‌برداری می‌رسد.‌‌

*160 واحد مسکونی در ایرانشهر کلنگ‌زنی شد

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر نیز ‌گفت: امروز به مناسبت نخستین روز از هفته دولت، کلنگ 160 واحد مسکونی مددجویی در ایرانشهر به زمین زده شد.‌‌ابراهیم نرماشیری‌ اظهار داشت:  160 واحد مسکونی در زمینی به مساحت 150 متر مربع و با زیر بنای 75 متر مربع برای مددجویان بهزیستی در این شهرستان ساخته می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر بیان کرد: برای ساخت این تعداد واحد مسکونی6 میلیارد ریال بصورت بلاعوض به مددجویان زیر پوشش بهزیستی پرداخت می‌شود.

‌‌*بهره‌برداری از 127 پروژه بخش کشاورزی‌

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان نیز از روند روبه رشد و توسعه در بخش کشاورزی این استان سخن گفت و افزود: در ایام هفته دولت 127 پروژه بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر 162 میلیارد ریال در سطح سیستان و بلوچستان افتتاح می‎شود‌.

‌‌رضا نجفی اظهار داشت: این افتتاحیه‌ها شامل 53 پروژه تولیدات دامی،21 پروژه تولیدات گیاهی، 24 پروژه آب وخاک و امور فنی و مهندسی، 5 پروژه صنایع کشاورزی،6 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری، 16 پروژه شیلات سیستان ‌و 2 پروژه امور عشایری است که با اجرای آنها برای 446 نفر شغل دائم و برای 3 هزار و 795 نفر روز شغل موقت ایجاد می‎شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ‌احداث سد بتنی شیرآباد ایرانشهر با حجم مخزن یک میلیون و 200 هزارمترمکعب‌، اجرای 200 هکتار آبیاری تحت فشار‌، حفر و تجهیز 9 حلقه چاهک کشاورزی‌، احیا‌ و مرمت قنوات و بندسارها‌، اجرای 6 واحد پرورش مرغ گوشتی 20 تا 100 هزار قطعه ای‌، یک واحد پرورش مرغ تخم‌گذار 47 هزار قطعه‌ای‌، 7 واحد پرورش مرغ بومی 400 تا 1000 قطعه‌ای‌، 7 واحد پرواربندی گوساله 35 رأسی‌، 2 واحد پرورش گوسفند و بره 80 و 100 رأسی‌، 9 واحد پرواربندی بز و گوسفند 80 رأسی‌، 10 واحد پرورش زنبور عسل به ظرفیت 100 تا 240 کلنی‌، احداث دو جایگاه خرید گوسفند و یک واحد پرورش شترمرغ 400 قطعه‌ای و 7 واحد پرورش گاوشیری 15 رأسی، 19 باب گلخانه و گلخانه خانگی‌، احداث 3 واحد سردخانه و بسته‌بندی خرما به ظرفیت 100 تا دو هزار تنی‌، یک کارگاه ضبط پسته‌، یک واحد بسته‌بندی خرما‌، شیره و خمیر و شکلات خرما‌، 6 طرح آبخیزداری و پیشگیری و مهار سیل‌، احداث 15 استخر پرورش ماهی و یک فروشگاه عرضه ماهی و انتقال آب با لوله در مناطق عشایری را از مهم‌ترین پروژه‌های بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در هفته دولت امسال برشمرد‌.‌

بهره‌برداری از 47 پروژه عمرانی در شهرستان خاش

فرماندار خاش نیز روند روبه رشد این شهرستان را خوب ارزیابی کرد و ‌گفت: در هفته دولت 47 پروژه عمرانی در بخش‌‎های مختلف به بهره‎برداری می‎رسد.

علیرضا شهرکی ‌اظهار داشت: اعتبار صرف شده برای اجرای این 47 پروژه‌ 54 میلیارد ریال است.

فرماندار خاش بیان کرد: در ایام گرامیداشت هفته دولت امسال تعداد 47 پروژه عمرانی، خدماتی، کشاورزی، دامی، آموزشی، راه روستایی، برق رسانی و غیره در نقاط مختلف این شهرستان افتتاح و مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

وی ادامه داد: طرح‎های قابل افتتاح شامل 16 طرح خدماتی و عمران شهری ، دو واحد مرغداری گوشتی در روستاهای اسماعیل آباد و میرزا آباد، برق رسانی روستای رودهینار‌، مدرسه 4 کلاسه ناصری، سیستم‎های آبیاری در مناطق روستایی بخش‎های مرکزی و نوک آباد، راه روستایی گوهرکوه به سرتلاپ، پارک و فضای سبز بوستان سلامت شهر نوک آباد و غیره است.

افتتاح 10 پروژه احداث راه روستایی‌

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از افتتاح 10 پروژه احداث راه روستایی در هفته دولت امسال در سیستان و بلوچستان خبر داد.

‌ابوالفضل باقرنیا ‌اظهار داشت: 10 پروژه احداث راه روستایی، 4 کتابخانه و احداث 2 ساختمان ثبت احوال از جمله پروژه‎های قابل افتتاح در هفته دولت امسال است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: در هفته دولت امسال تعداد 10پروژه احداث راه روستایی بطول 33.1کیلومتر با اعتباری حدود 319 میلیارد و 200 میلیون ریال در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول ادامه داد: افتتاح 4 کتابخانه در شهرستان‎های ایرانشهر، سراوان، ازمن آباد و هیچان و 2 ساختمان ثبت احوال در شهرستان‎های جالق و هیدوچ از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در هفته دولت است.

وی یادآور شد: امروز در نخستین روز از هفته دولت با حضور مسئولان ارشد استانی تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا و نیز تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت در گلزار شهدای شهرستان زاهدان انجام شد.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی اذعان داشت: پروژه‎های فوق شامل پروژه‎های بخش راه و مسکن است که در مجموع با اعتبار هزینه شده 53 هزار و 170 میلیون ریال در هفته جاری مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.

و امید به آینده ...

روند روبه رشد این استان به طور حتم بیش از این گزارش خو‌اهد بود که در طول هفته دولت خبرگزاری فارس بنا به رسالت ذاتی خود در راستای ارج نهادن به خدمات مسئولان خدمتگزار نسبت به اطلاع‌رسانی آنها اقدام خواهد کرد و امیداوریم مردم ولایتمدار استان سیستان وبلوچستان به معنای واقعی طعم پیشرفت و توسعه را بچشند.

____________________________________________

گزارش از شیبا سرگزی

سرپرست خبرگزاری فارس در سیستان و بلوچستان

____________________________________________

انتهای پیام/75004/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول