اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قزوین عنوان کرد

خالی کردن مخزن‌های زباله شهری قزوین توسط یک هزار نفر

شهردار قزوین گفت: یک هزار نفر در قزوین مخازن زباله‌های شهری را خالی کرده و مواد بازیافتی آن را برداشت می‌کنند که بخش زیادی از این تعداد را کودکان تشکیل می‌دهند.

خالی کردن مخزن‌های زباله شهری قزوین توسط یک هزار نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود نصرتی بعد از ظهر امروز در نشست نقش شهرداران در طرح جامع سلامت که در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: تفکیک زباله از مبدأ مسأله‌ مهمی است که اگر رعایت نشود به یک معضل بهداشتی و اجتماعی تبدیل می‌شود.

وی افزود: طبق آماری که وجود دارد یک هزار نفر مشغول جمع‌آوری زباله از مخزن‌های زباله شهری در قزوین هستند که بیشتر آنها را قشر کودک تشکیل می‌دهد.

شهردار قزوین تأکید کرد: این افراد سودجو با خالی کردن زباله‌های مخزن‌های زباله شهری مواد بازیافتی را به شرکت‌های مورد نظر می‌فروشند که اگر این تفکیک زباله در خود منازل و توسط مردم صورت گیرد می‌توان به سادگی از بروز این معضل جلوگیری کرد.

نصرتی عنوان کرد: تا دو سال دیگر باید مطابق قانون همه زباله‌ها از خود منازل تفکیک شود یعنی با تفکیک زباله‌ها مواد بازیافتی دیگر به درون مخزن‌های زباله ریخته نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بی‌تردید در بحث تفکیک زباله از مبدأ باید همه دستگاه‌ها مانند دستگاه غذا، استانداری، نیروی انتظامی و علوم پزشکی همت کرده و با یکدیگر هماهنگ باشند.

شهردار قزوین با بیان آمادگی این سازمان برای تفکیک زباله از مبدأ خاطرنشان کرد: بی‌تردید تنها آمادگی شهرداری در این زمینه راهگشا نیست و باید با راهکارهای مناسبی که برای شرکت‌های فعال در این زمینه انجام می‌گیرد دست سوءاستفاده کنندگان را از این مسأله قطع کرد.

این مسئول تصریح کرد: بروز بیماری‌هایی مانند هپاتیت که از مشکلات بهداشتی ناشی از همین جمع‌آوری زباله و تفکیک آن توسط افراد سودجوست خود نوعی معضل در این راستاست که باید با ساماندهی مناسب که توسط نهادهای ذکر شده صورت می‌گیرد برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: با ساماندهی شرکت‌های تفکیک زباله و همچنین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ می‌توان از بروز بیماری‌های واگیردار جلوگیری کرده و از بیکار شدن افرادی که در این حیطه فعالیت می‌کنند نیز جلوگیری کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته در خصوص اشتغال این افراد می‌توان با برگزاری مناقصه و اعطای امور به شرکت‌های مورد نظر مجاز این مسأله را به سادگی برطرف کرد.

انتهای پیام/2667/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول