اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین خبر داد

تشکیل کارگروه تفکیک زباله در شهرهای بزرگ قزوین

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین از تشکیل کارگروه تفکیک زباله در شهرهای بزرگ این استان به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از تخلیه زباله به دست افراد سودجو خبر داد.

تشکیل کارگروه تفکیک زباله در شهرهای بزرگ قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامحسین اسلامی‌صدر بعد از ظهر امروز در نشست بررسی نقش شهرداران در طرح جامع سلامت که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی مطلوب و همچنین تفکیک زباله‌ها با محوریت رعایت بهداشت از مهمترین اهداف تشکیل این کارگروه است.

وی در خصوص اعضای این کارگروه خاطرنشان کرد: نهادهایی مانند نیروی انتظامی، دادستانی، بهزیستی، علوم پزشکی، استانداری قزوین و همچنین شهرداری از اعضای کارگروه تفکیک زباله در شهرهای بزرگ استان قزوین می‌باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین یادآور شد: قیمت ضایعات حاصل از زباله‌ها از سال گذشته تاکنون تا چهار برابر افزایش داشته است که این مسأله باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

اسلامی‌صدر تأکید کرد: بی‌تردید افزایش قیمت ضایعات تا چهار برابر موجب شده تا افرادی سودجو نسبت به جمع‌آوری مواد بازیافتی از مخزن‌های زباله‌ها اقدام کنند که این مسأله یک معضل می‌باشد و خطرات بهداشتی زیست محیطی را برای شهر خواهد آفرید.

وی عنوان کرد: بی‌تردید معضل جمع‌آوری مواد بازیافتی از مخزن‌های زباله توسط افراد سودجو با هماهنگی و همکاری نهادهای عضو در همین کارگروه تفکیک زباله برطرف می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: جمع‌آوری مواد بازیافتی که گاهاً توسط نوجوانان انجام می‌شود مسأله‌ای نیست که به سادگی از آن گذشت و باید در یک طرح کوتاه مدت دو تا سه سال و همچنین یک طرح بلندمدت آن را برطرف کرد.

اسلامی‌صدر ادامه داد: تفکیک زباله از مبدأ که اصل آن توسط خود مردم از منازل انجام می‌شود باید با مشارکت شرکت های خصوصی در قالب همین طرح دنبال شود و در این راستا می‌تواند از شرکت‌های بهداشتی جمع‌آوری زباله استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/2667/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول