اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سردار ‌سلیمانی خبر داد

ارائه آموزش آمادگی دفاعی به ‌150 هزار دانش‌آموز ‌در مناطق عملیاتی شمالغرب

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور از ‌ارائه آموزش آمادگی دفاعی به ‌150 هزار دانش‌آموز ‌در مناطق عملیاتی شمالغرب خبر داد.

ارائه آموزش آمادگی دفاعی به ‌150 هزار دانش‌آموز ‌در مناطق عملیاتی شمالغرب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار یعقوب سلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 4 میلیون و 900 هزار زائر در قالب اردوهای راهیان‌نور از مناطق عملیاتی در سطح کشور بازدید کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد با بسترسازی‌هایی که در سال‌جاری در سطح کشور انجام شده است آمار زائران راهیان نور در مناطق عملیاتی بیشتر شود.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور کشور همچنین از افزایش 35 درصدی آمار خودروهای شخصی به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و افزود: بیشترین آمار این خودروها مربوط به خانواده‌های دانش‌‌آموزانی است که قبل از تعطیلات عید از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌ بودند.

سلیمانی به برنامه‌ریزی برای حضور 150 هزار دانش‌آموز سال دوم دبیرستان با هدف انجام درس آمادگی دفاعی در قالب اردهای راهیان نور در مناطق عملیاتی شمالغرب و غرب کشور در سال‌جاری اشاره کرد و بیان داشت: 45 هزار نفر از این آمار از مناطق عملیاتی استان کردستان بازدید خواهند کرد.

وی اظهار امیدواری کرد با همت مسئولان دولت جدید و تامین امکانات به ویژه زیرساخت‌های مناطق این آمار به 100 هزار نفر ارتقا یابد.

سلیمانی همچنین از ساماندهی خودروهای شخصی به منظور ایجاد بستر برای بازدید خانواده‌های از مناطق عملیاتی در غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: ایجاد بستر برای حضور زائران خارجی نیز با توجه به درخواست‌های مکرر آنها از دیگر برنامه‌های قرارگاه مرکزی راهیان نور شمالغرب و غرب کشور است.

وی در ادامه از اردوهای راهیان‌نور به عنوان مناسب‌ترین بستر برای مقابله با هجمه‌های فکری دشمنان نام برد و گفت: این حرکت فرهنگی ظرفیت خوبی برای ترویج روحیه ایثار و شهادت به عنوان رمز موفقیت ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

به گفته دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور، اردوهای راهیان‌نور با توجه به تاثیرگذاری که دارند به صورت جدی از سوی دشمنان رصد می‌شود که امیدواریم با توجه به اهمیت آن با تلاش مسئولان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب شاهد توسعه هرچه بیشتر این حرکت فرهنگی باشیم.

سلیمانی گفت: در حال حاضر در بحث زیرساخت‌های حوزه‌های مختلف به ویژه اسکان زائران در مناطق عملیاتی جنوب به نقطه مطلوب و ایده‌ال رسیده‌ایم، و اگرچه در گذشته در بحث اسکان هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شدیم اما اکنون با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته این هزینه‌ها حذف شده است.

وی اضافه کرد: در بحث ایجاد زیرساخت برای اسکان راهیان‌نور در کردستان نیز طی سال‌های اخیر با تلاش سپاه استان اقدامات قابل توجهی انجام شده و در حال حاضر امکان اسکان شبانه بیش از 10 هزار زائر وجود دارد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور غرب کشور در پایان از برنامه‌ریزی برای ایجاد اردوگاه دائمی در منطقه دزلی سروآباد خبر داد و گفت: به همین منظور وزارت‌خانه‌هایی معین شده‌اند تا زیرساخت‌هایی که ایجاد می‌کنند دائمی باشد.

انتهای پیام/79002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول