اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای بازدید مردم و علاقه‌مندان

نمایشگاه مارهای زنده نیشابور 10 روز دیگر تمدید شد

رئیس نمایشگاه مارهای سمی و غیر سمی زنده ایستاتیس نیشابور با اشاره به اینکه نمایشگاه مارهای زنده این شهرستان 10 روز دیگر تمدید شده گفت: درمان برخی سرطان‌ها و ترکیب برخی داوهای بیهوشی از سم مار است.

نمایشگاه مارهای زنده نیشابور 10 روز دیگر تمدید شد

مجتبی اصحاب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نیشابور، در خصوص خواص درمانی سم مار، عنوان کرد: سم مار هدیه‌ای‌ از سوی خداوند به بشر برای نجات انسان‌ها است.

این مسئول با بیان اینکه زمان برگزاری نمایشگاه تا ده روز دیگر در رباط عباسی این شهر تمدید شده بیان داشت: در این نمایشگاه بیش از 20 حلقه مار و سوسمار در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

رئیس نمایشگاه مذکور، اسامی مارهای حاضر در نمایشگاه را کبری، افعی گرزه مار، افعی سلیمانی، افعی پلنگی، افعی جعفری و کفچه مار عنوان کرد که در مناطق مختلف ایران و البته کبری در هندوستان زندگی می‌کنند.

اصحاب، اسامی مارهای غیر سمی را آتشی، خالدار، سیاه سوبه، لوسی، مارهای آبی و پیتون نام برد که البته کوچک‌ترین مار نمایشگاه که غیر سمی است پنج گرم وزن دارد.

وی با اشاره به اینکه مار پیتون نمایشگاه به وزن 50 کیلوگرم با طول 7/3 متر برای تغذیه خود به دور شکار پیچیده و استخوان‌های آن را خرد کرده و صید را می‌بلعد، اضافه کرد: سه عدد سوسمار با بزغاله‌مار بومی محلی ایران و یک عدد سوسمار غیر سمی علف‌‌خوار با اسم اگوانا سبز رنگ بومی مناطق استوایی و نیز بیش از ده عدد لاک‌پشت در معرض دید بازدیدکنندگان است.

این مسئول با اشاره به مجوز سازمان حفاظت محیط زیست از سال 82 برای برپایی چنین نمایشگاهی، هدف از برپایی نمایشگاه را شناخت بیشتر مردم از مارها، ارائه مطالب آموزشی به مردم در خصوص مارگزیدگی عنوان کرد.

اصحاب اذعان داشت: در صورت تمایل بازدیدکنندگان می‌توانند با سوسمار معروف به بزغاله‌مار و چند مار غیر سمی، عکس یادگاری بگیرند.

انتهای پیام/ح/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول