اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس:

امسال 500 هزار نفر از مناطق عملیاتی کردستان بازدید می‌کنند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس از هدف‌گذاری برای بازدید 500 هزار زائر در قالب اردوهای راهیان‌نور از مناطق عملیاتی استان کردستان در سال‌جاری خبر داد.

امسال 500 هزار نفر از مناطق عملیاتی کردستان بازدید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم حسینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: معرفی ایثارگری و از خودگذشتگی مردم کردستان که به گفته رهبری سرزمین ایثارگری‌های خاموش از اولویت‌های سپاه و بسیج استان است و علیرغم آماده نبودن کامل زیرساخت‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: هرچند در بحث ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی، اسکان و نقاط زیارتی در کردستان ضعیف عمل شده است، اما سپاه بیت‌المقدس با تمام توان برای توسعه حرکت فرهنگی راهیان نور ورود و شاهد رونق قابل توجه این حرکت ارزشی هستیم.

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه بیت‌المقدس به ارائه آماری از حضور راهیان‌نور از سال 85 تا کنون در مناطق عملیاتی کردستان پرداخت و بیان کرد: در سال 89 تنها 50 هزار زائر راهیان‌نور از مناطق عملیاتی کردستان بازدید کرده‌اند.

به گفته حسینی، آمار زائران راهیان نور در سال 90، 100 هزار نفر و در سال 91 نیز 200 هزار نفر به مناطق عملیاتی کردستان در قالب کاروان‌های راهیان نور بازدید کرده‌اند.

وی افزود: روند افزایشی پذیرش و اسکان زائران راهیان‌نور در استان کردستان هر ساله با افزایش قابل توجهی روبروست به طوری که سیاستگذاری سپاه بیت‌المقدس برای سال‌جاری میزبانی از 500 هزار  زائر راهیان نور است.

معاون هماهنگ‌ کننده سپاه بیت‌المقدس ادامه داد: در نقاط یادمانی استان تمامی امکانات فراهم شده است و زائران جز ایامی که مسیر برای تردد زائران ناهموار است، می‌توانند از این نقاط یادمانی بازدید نمایند.

حسینی در ادامه به اهداف توسعه راهیان‌نور در کردستان اشاره کرد و بیان داشت: بیان ایثارگری‌ها و رشادت‌های پیشمرگان کرد مسلمان با توجه به اینکه محور ایجاد امنیت پایدار در کردستان خود مردم هستند، از مهم‌ترین اهداف توسعه این حرکت فرهنگی و ارزشی است.

وی تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم 270 نفر از پیشمرگان کرد مسلمان بعد از آموزش‌های راویگری در مناطق عملیاتی بکار گرفته شده‌اند.

معاون هماهنگ‌ کننده سپاه بیت‌المقدس افزود: معرفی بیش از 5 هزار و 400 شهید بومی استان به عنوان سند افتخار مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور کردستان و معرفی هرچه بیشتر کردستان به عنوان استانی فرهنگی به سایر مردم کشور و خارج، از دیگر اهداف پرداختن به بحث راهیان‌نور و توسعه و تقویت این حرکت فرهنگی در این استان است.

حسینی از مردم کردستان به عنوان مردمانی مهمان‌نواز و فرهنگی نام برد و گفت: در طول چند سال اخیر که بحث راهیان‌نور مناطق عملیاتی کردستان آغاز شده است و زائران از مناطق مختلف این استان بازدید کرده‌اند تا کنون کوچکترین مورد و مشکلی برای این کاروان‌ها پیش نیامده است.

وی تصریح کرد: نقاط گردشگری به ویژه اماکن زیارتی و امام‌زاده‌های که در این استان وجود دارند ظرفیت و بستر مناسبی را برای توسعه و گسترش حضور زائران راهیان‌نور در کردستان فراهم کرده‌ است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس در پایان گفت: تلاش‌های سپاه و بسیج در تمام جنبه‌های میزان آمادگی پذیرای زائران در نقاط زیارتگاهی استان را افزایش داده و امیدواریم این حرکت ارزشی در سرزمین مجاهدت‌های خاموش همچون استان‌های جنوب کشور گسترش یابد.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول