اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

27 میلیون پرونده ثبتی در کشور وجود دارد

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشورگفت: در حال حاضر 27 میلیون پرونده ثبتی در کشور وجود دارد که از این تعداد 23 میلیون سند مالکیت صادر شده است.

27 میلیون پرونده ثبتی در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محم حسن بکائیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل ثبت اسناد و املاک کردستان در سنندج اظهار کرد: تمامی اطلاعات مربوط به 13 میلیون پلاک ثبتی با بیش از 80 آیتم اطلاعاتی در کشور جمع‌آوری شده و در بانک اطلاعاتی نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به  اینکه طرح کاداستر ثبت اسناد و املاک در سطح کشور از 20 سال پیش آغاز شده است، تصریح کرد: تمامی نقشه‌های کاداس شهری که بر عهده سازمان ثبت قرار گرفته بود تهیه شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون 16 تا 17 میلیون پلاک ثبتی در خصوص کاداس جمع‌آوری شده و یک بانک اطلاعاتی املاک و کاداس تهیه شده است.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه تبدیل اسناد قدیمی به سندهای کاداستری در راستای اولین گام و اقدام سازمان ثبت تبدیل اسناد قرار گرفت، ادامه داد: بیش از 5.5 میلیون سند کاداستری تاکنون در اختیار مردم قرار گرفته است.

بکائیان خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه سازمان ثبت قصد دارد تمامی سندهای قدیمی را به کاداستری تعویض و در اختیار مردم قرار دهد.

وی با تاکید براینکه 100 درصد عملیات مربوط به تبدیل اسناد به صورت مکانیزه در دفاتر اسناد انجام می‌شود، بیان داتش: تمامی دفاتر اسناد رسمی به وسیله سیستم الکترونیک استعلامات را ارسال می‌کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال نیز به صورت متناوب دفاتر اسناد رسمی خلاصه معاملات را هم به صورت مکانیزه به ادارات ثبت ارسال می‌کنند.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: با اقدام انجام شده در سال جاری سرگردانی و گرفتاری مردم در پاسخ دادن و صدور اسناد برطرف شده است.

بکائیان خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 90 درصد استعلامات در اسرع وقت انجام می‌گیرد و تا پایان سال تمامی انتقال‌ها به‌روز خواهد شد.

وی تصریح کرد: در گذشته تنها تهیه نقشه کاداس شهری برعهده سازمان ثبت بود ولی در قانون برنامه پنجم توسعه تهیه نقشه کاداستری کل کشور بر عهده این سازمان گذاشته شده است.

وی از تمامی دستگاه‌های متولی املاک دولتی خواست که نقشه اموال خود را به ادارات ثبت اسناد استان‌ها تحویل دهند تا بدین وسیله از پدیده شوم زمین‌خواری جلوگیری به عمل آید.

معاون املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: تاکنون بیش از 45 میلیون هکتار از اراضی جنگل‌ها  به وسیله نقشه‌های کاداس جمع‌آوری شده است.

بکائیان با بیان اینکه بیش از یکصد سال از عمر سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور ما می‌گذرد اظهار داشت: در چند سال اخیر جهش خوبی از لحاظ تغییر روش‌های سنتی و سنگین در پرونده‌های ثبتی به روش نوین و مکانیزه انجام شده  که این امر منجر به ارائه خدمت در اسرع وقت و با دقت بیشتری به مردم شده است.

گفتنی است، در این مراسم از خدمات امیر جوان‌کیا مدیرکل اسبق ثبت و اسناد کردستان قدردانی و محمد حیدرزاده به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد استان معرفی شد.

انتهای پیام/79003/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول