اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته امور زیارتگاه‌های قرارگاه مرکزی راهیان نور:

15 هزار راوی دفاع مقدس را روایت می‌کنند/ تربیت 420 استاد راوی

مسئول کمیته امور زیارتگاه‌ها و روایتگری قرارگاه مرکزی راهیان نور از فعالیت 15 هزار راوی در مناطق عملیاتی سراسر کشور خبر داد.

15 هزار راوی دفاع مقدس را روایت می‌کنند/ تربیت 420 استاد راوی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله ملکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 15 هزار راوی آموزش دیده (70 درصد آقا و 30 درصد خانم) در مناطق عملیاتی کشور در بحث معرفی و بیان ایثارگری‌ها و حماسه‌های دوران دفاع مقدس فعالیت می‌کنند.

وی سهم استان کردستان از این تعداد را 271 نفر عنوان کرد و بیان داشت: این تعداد با توجه به حماسه‌ها و زیارتگاه‌های موجود در استان کم است و باید با تلاش مسئولین افزایش یابد.

مسئول کمیته امور زیارتگاه‌ها و  قرارگاه مرکزی راهیان نور با بیان این مطلب که راویان بر اساس برنامه‌ریزی در قالب سه دسته سازماندهی می‌شوند، گفت: دسته اول راهیان را فرماندهان زمان جنگ که خود شخصا در دروان هشت سال جنگ تحمیلی در مناطق حضور دارند تشکیل می‌دهند.

به گفته ملکی، دسته دوم رزمندگان دوران جنگ تحمیلی هستند که پس گذراندن دوره 10 روزه مقدماتی و تکمیلی روایتگری با عنوان راویان فتح در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:‌ جوانان خوش لحن و تحصیل‌کرده آموزش دیده نیز با عنوان راویان نور گروه سوم راویان مناطق عملیاتی در سراسر کشور هستند.

مسئول کمیته امور زیارتگاه‌ها و روایتگری از تدوین بیش 17 کتاب روایتگری از مناطق مختلف عملیاتی کشور خبر داد و بیان داشت: 10 عنوان کتاب روایتگری برای مناطق جنوب کشور، 6 کتاب برای روایتگری جبهه‌های میانی و یک کتاب خاص کردستان برای مناطق عملیاتی این استان تدوین و در اختیار راویان قرار گرفته است.

به گفته ملکی، 9 کتاب جدید هم برای روایتگری استان کردستان در دست چاپ و تدوین است که با چاپ آن‌ها مجموع کتاب‌های روایتگری در این استان مرزی به 10 کتاب خواهد رسید.

وی افزود: یک عنوان کتاب برای جنگ‌های آشوبی مرزها، یک عنوان کتاب با عنوان موج‌های سرخ در خصوص جنگ‌های دریایی هم که در آن نقش سپاه و ارتش مورد توجه قرار گرفته است، تدوین شده است.

به گفته مسئول کمیته امور زیارتگاه‌ها و روایتگری، براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در 5 منطقه کرمانشاه، 6 منطقه کردستان و 6 نقطه آذربایجان  راویان راهیان نور حضور و به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی در پایان از تربیت بیش از 420 استاد راوی در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: این افراد شرایط خاص و تحصیلات بالا داشته و دوره‌های آموزشی خاص راویتگری را در مرکز پژوهشگاه‌های نیروهای مسلح می‌گذرانند.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول