اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با محوریت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

سمنان به عنوان مرجع منطقه‏‌ای مالکیت فکری انتخاب شد

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مرجع منطقه‌‏ای مالکیت فکری در زمینه ارزیابی علمی اختراعات ثبت شده، انتخاب شد.

سمنان به عنوان مرجع منطقه‏‌ای مالکیت فکری انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در این زمینه گفت: ایجاد دفتر مشاوره مالکیت فکری از سال 1387، هم‏زمان با شروع فعالیت پارک و ارائه عملکرد مطلوب و مؤثر در ارزیابی‌های انجام شده از دلایل انتخاب پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به عنوان مرجع منطقه‌ای مالکیت فکری در زمینه ارزیابی علمی اختراعات ثبت شده است.

سیف‏‌الله سعدالدین افزود: بر اساس این مجوز علاوه بر واگذاری مسئولیت ارزیابی علمی اختراعات، مسئولیت فرهنگ‌سازی، آموزش، اطلاع‏‌رسانی و به‏‌کارگیری اختراعات در سطح منطقه‏‌ای هم به این پارک واگذار شده است.

وی از ارائه مشاوره علمی و اجرایی به بیش از 500 نفر از مخترعان و نوآوران توسط دفتر مشاوره مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از سال 87 تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 400 اختراع موفق به ثبت در اداره ثبت مالکیت صنعتی کشور شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان اظهار داشت: تاکنون 370 مورد اختراع در زمینه‌های مختلف علمی شامل فنی و مهندسی- پزشکی، داروسازی، دامپزشکی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و کشاورزی از سوی اداره کل ثبت اختراع کشور جهت ارزیابی به این دفتر ارجاع شده است.

سعدالدین افزود: همچنین همکاری در صدور تأییدیه علمی برای 10 اختراع ثبت شده اعضای هیئت علمی، دانشجویان و واحدهای فناوری با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مراجع منطقه‌ای مالکیت فکری، از دیگر اقدامات دفتر مشاوره مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان است.

یادآور می‏‌شود؛ دفتر مشاوره مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به عنوان اولین دفتر مشاوره مالکیت فکری در استان توانسته در راستای فرهنگ‌سازی مالکیت فکری با برگزاری کارگاه‌‏های آموزشی ثبت اختراع در سطح گسترده در منطقه نقش مؤثر و ارزنده‏‌ای جهت آموزش نیروی انسانی و رشد تعداد اختراعات و ثبت شرکت‏‌های دانش بنیان در استان سمنان داشته باشد.

معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای فعالیت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در ارزیابی علمی اختراعات، مراکزی را در کشور شناسایی و با توجه به قابلیت‌های آن مراکز، اختیارات مذکور به عنوان مرجع مالکیت فکری را به آنان واگذار می‌‏کند.

انتهای پیام/2249/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول