اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیر اجرایی کاروان نور به فارس خبر داد

سالی پرفشار بر قاریان ایرانی در حج تمتع

مدیر اجرایی کاروان نور کاهش سهمیه کاروان نور و افزایش برنامه‌ها را سبب افزایش فشار بر قاریان اعزامی ایران به حج تمتع دانست.

سالی پرفشار بر قاریان ایرانی در حج تمتع

«بهزاد احمدی» مدیر اجرایی کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع در گفت‌‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس در خصوص دلایل کاهش سهمیه کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران موسوم به کاروان «نور» گفت: امسال کل ظرفیت حجاج کشور کاهش یافته و پیرو آن ظرفیت کاروان قرآنی کشور هم کم شده است، این در حالی است که حجم کار‌ها بسیار افزایش یافته و قاریان قرآن باید فشار بیشتری را تحمل کنند.

وی استفاده از تجربیات مدیران کاروان را در سال‌های قبل سبب کاهش مشکلات دانست و گفت: به دلیل کاهش سهمیه کاروان نور و برای برنامه‌ریزی بهتر باید با مدیران کاروان‌های سال‌های قبل مانند «علی‌اکبر حشمتی» مشورت و از تجربیات آنان استفاده کرد.

احمدی با اشاره به بروز بیماری‌های گوناگون در ایام مناسک حج گفت: در ایام مناسک حج میلیون‌ها نفر از سراسر جهان با ذائقه‌های مختلف گرد‌هم جمع می‌شوند، از این رو ارتباط با جمعیت سبب بروز انواع بیماری‌ها می‌شود، البته ما تلاش می‌کنیم تا اعضای کاروان آرامش خود را حفظ کنند، اما برخی از موضوعات از دست ما خارج است.

مدیر اجرایی کاروان نور، تلاوت در محافل مسجد‌الحرام و محافل بعثه مقام معظم رهبری را از جمله کار‌های اصلی کاروان نور بیان کرد و گفت: در این ایام باید قاریان قرآن در محافل مختلفی مانند محفل قرآنی مسجد‌الحرام و محافل بعثه به تلاوت بپردازند و با توجه به کاهش اعضا و افزایش برنامه‌ها باید قاریان قرآن مراقب خود باشند تا مشکلی برای آنان و صدایشان به وجود نیاید، زیرا در این صورت هم مأموریت خود را به درستی انجام می‌دهند و هم مناسک حج را به خوبی انجام خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به حج تمتع از 20 نفر قاری، حافظ و گروه تواشیح تشکیل شده که 15 نفر آنها برای اولین بار به مناسک حج اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول