اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

مشکلات مصر به‌دلیل نبود رهبری قوی و دین‌محور است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: اگر مصر دارای رهبری قوی و دین محور بود، دچار این وضعیت نمی‌شد، این همان نقصی است که در موج بیداری اسلامی بسیاری از کشورها دیده می‌شود.

مشکلات مصر به‌دلیل نبود رهبری قوی و دین‌محور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با گروهی از علما و فعالان عرصه آموزش و پرورش اندونزی با اشاره به جایگاه کشور اندونزی در بین مسلمانان اظهار کردند: این کشور بزرگترین کشور اسلامی است که این موضوع موجب تهاجم کشورهای غربی به ویژه هلند به این کشور و استعمار آن شده است، به طوری‌که این کشور «هند هلند» نامیده شد.

وی با اشاره به تفاوت غرب و شرق در مواجهه با اسلام افزود: شرقی‌ها خیلی زود به حقیقت و راستی اسلام پی بردند و در برابر منطق آن تسلیم شدند اما غرب همواره هم‌چون گذشته خوی استبدادی و خون آشامی خود را در برابر اسلام حفظ کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان این‌که اکنون نیز جنگ صلیبی با شکل خاصی بر جهان حاکم شده است، بیان کرد: اکنون غرب صهیونیست‌ها را پشتیبانی می‌کند تا جنگ‌های صلیبی در کشورهای اسلامی به راه اندازد.

وی با بیان اینکه افکار وهابیت از کتاب «منهاج السنه» ابن تیمیه که تفکر ناصبی دارد سرچشمه گرفته است، عنوان کرد: غرب وسیله‌ای لازم داشت که بتواند از نزدیک کشورهای اسلامی را زیر نظر قرار دهد، به همین دلیل صهیونیست‌ها را در کنار کشورهای اسلامی به وجود آورده است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی از کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و قطر درآمدهای نفتی خود را در راستای منافع استکبار و گسترش وهابیت در جهان به کار می‌برند و برخلاف اعتقادشان که نباید در برابر حرم پیامبر(ص) سر تعظیم فرود آورند، در مقابل آمریکا سر تعظیم فرود می‌آورند.

آیت‌الله نوری همدانی با اظهار این‌که شیعه ستیزی صهیونیست‌ها و وهابیون در کشورهای شیعه‌نشین جهان به شیوه‌های مختلف ادامه دارد، بیان کرد: برای نمونه، مردم مصر، با موج بیداری اسلامی با بانگ «الله اکبر» قیام خود را در این کشور به ثبت رساندند، اما با توطئه عوامل این جریان‌ها در مصر حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر را آزاد کرده و اخوان المسلمین که پایگاه مردمی در مصر دارد، را منحل کردند.

وی افزود: اگر مصر دارای رهبری قوی و دین محور بود دچار این وضعیت نمی‌شد. این همان نقصی است که در موج بیداری اسلامی بسیاری از کشورها دیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سفر گذشته گروهی از علمای اندونزی و دعوت از ایشان برای سفر به این کشور اضافه کردند: پس از آن روز که مطالعات خود را در تحولات اندونزی گسترش دادم، متأسفانه دریافتم که وهابیت در اندونزی به گونه‌ای قدرت دارد که با تهدید و قطع امکانات شهروندی در این کشور درصدد محو شیعیان و اسلام ناب است.

آیت‌الله نوری همدانی برهه کنونی از تاریخ را بسیار حساس عنوان کرد و گفت: مسلمانان توجه کنند، اکنون زمان سکوت نیست، بلکه باید قیام بزرگی با محوریت اتحاد و تقریب مذاهب علیه این جریان شیعه ستیز در جهان اسلام صورت گیرد.

وی با اشاره به تجربه تاریخی نهضت‌های اسلامی در جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: در حرکت و فعالیت‌های اسلامی باید به داشتن رهبر متعهد، روشن و شجاع دقت کرد. این همان نقصی است که در نهضت‌های اسلامی کنونی لیبی، مصر، اردن، بحرین و یمن مشاهده می‌کنیم. استاد حوزه علمیه قم تمسک به قرآن و سنت اهل بیت(علیهمالسلام) را نیز عامل دیگری برای موفقیت دانست و بیان داشت: مسلمانان اندونزی نیز باید رهبری جامع را در خود پرورش دهند و در سایه وحدت و تقریب مذاهب به گسترش اسلام در میان جامعه خود و مقابله با جریان وهابی گری بپردازند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از گنجینه‌های اسلام ناب به شمار می‌رود، ابراز داشت: الغدیر، المراجعات و ... از کتاب‌های اصیل و جامع شیعیان است که می‌تواند مورد مراجعه مسلمانان اندونزی و حجت آنها در مقابل وهابیت قرار گیرد.

وی علم پروری را ضروریات حفظ اسلام در هر کشوری دانست و ادامه داد: مسلمانان اندونزی باید به پرورش عالمان مجاهد و شهادت طلب روی بیاورند تا بتوانند آرمان‌های اسلامی خود را در این کشور جاری سازند.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول