اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تالار بورس منطقه‌ای یزد خبر داد

رشد معاملات تالار بورس یزد در مرداد ماه

رئیس تالار بورس منطقه‌ای یزد از رشد معاملات تالار بورس استان در مرداد ماه خبر داد.

رشد معاملات تالار بورس یزد در مرداد ماه

علی‌اکبر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار کرد: تالار بورس در این روزها دارای وضعیت منحصر به فردی است و تغییر و تحولات در بورس نشان از حرکت سرمایه‌ها به سمت تولید و اقتصاد دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته به علت نوسانات موجود در بازار ارز و طلا شاهد جذب سرمایه در بازارهای متعددی از جمله ارز، مسکن و ... بودیم که افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را در پی داشت اما به تدریج بازارها کنترل شد و وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی است.

جعفری از بورس به عنوان دماسنج اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: در حال حاضر اقتصاد کشور وضعیت مطلوبی دارد و سرمایه‌های مردمی به سمت تالار بورس حرکت دارند.

وی با بیان اینکه بورس محلی است که سرمایه‌های مردم را به سمت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ هدایت می‌کند، تصریح کرد: از دل همین سرمایه‌ها تولید، اشتغال و خدمات بیشتری برای کشور فراهم می‌شود که نتیجه آن بهبود وضعیت اقتصادی خواهد بود.

رئیس تالار بورس منطقه‌ای یزد به تشریح عملکرد بورس استان در هفته گذشته پرداخت و گفت: در هفته گذشته بیش از 90 میلیون سهم در تالار بورس یزد معامله شد که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به میزان خرید و فروش در بورس یزد در هفته پایانی مرداد ‌ماه اضافه کرد: ارزش معاملات هفته گذشته بورس یزد بیش از 310 میلیارد ریال بوده است.

جعفری ادامه داد: بازار سرمایه به سرعت در کشور ما در حال رشد و توسعه بوده و افزایش معاملات در هفته گذشته نشان دهنده اقبال مردمی به سمت بازار سرمایه است.

وی درباره وضعیت استان یزد در زمینه معاملات بورس اظهار کرد: وضعیت استان یزد نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر است و در جایگاه خوبی قرار دارد.

رئیس تالار بورس منطقه‌ای یزد همچنین از ورود کد جدید معاملاتی به بورس استان خبر داد و افزود: در معاملات هفته گذشته بیش از 120 کد جدید وارد بورس شد و کسانی که اقدام به سرمایه‌گذاری کردند تا‌کنون در این عرصه نبودند و معامله‌ای نداشتند.

وی تصریح کرد: در مرداد ماه نیز وضعیت معاملات تالار بورس یزد به همین منوال بود و بیش از 339 میلیارد سهم معامله شد.

جعفری ارزش ریالی معاملات تالار بورس یزد در مرداد ماه را یک‌هزار و 205 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه باید به شرایطی که در کشور حاکم شده است امیدوار باشیم، ادامه داد: حجم معامله در بورس در ماه‌ها و سال‌های اخیر در یزد بی‌سابقه بوده است.

این مسئول اظهار کرد: همچنین در این مدت 600 نفر به تعداد سرمایه‌گذاران تالار بورس افزوده شده و به همین تعداد نیز کد جدید خریداری شده است.

جعفری با اشاره به اینکه تالار بورس منطقه‌ای یزد از حیث آموزش و فرهنگ‌سازی نیز اقدامات موثری انجام داده است، اضافه کرد: توصیه می‌کنم کسانی که تاکنون فرصت ورود به تالار بورس را نداشتند و پس‌اندازهایی دارند این ارقام را به سمت بورس هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تالار بورس برای این اشخاص دوره‌های آموزشی رایگان برگزار می‌کند و هر روز عصر کلاس‌های آموزشی دایر است که می‌توانند استفاده کنند.

جعفری پیرامون شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها گفت: سال گذشته نزدیک به هزار و 500 نفر در کلاس‌های آموزشی این تالار شرکت کردند و آماده سرمایه‌گذاری شدند؛ طی سه ماه نخست امسال نیز نزدیک به 400 نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت کرد‌ند.

انتهای پیام/90004/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول