اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
همزمان با نزدیک شدن به موعد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

مسکو مرزهای تاجیکستان را تقویت می‌کند

مقامات وزارت‌های کشور روسیه و تاجیکستان در یک نشست مشترک، مسائل تقویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه‌های جنایی را همزمان با فرارسیدن موعد خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان بررسی می‌کنند.

مسکو مرزهای تاجیکستان را تقویت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مقامات کشورهای روسیه و تاجیکستان در یک نشست مشترک مسائل تقویت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه‌های جنایی سازمان یافته را بررسی می‌کنند.

وزارت کشور تاجیکستان در بیانیه‌ای افزود: هیئت عالی‌رتبه مقامات انتظامی به رهبری ژنرال «رمضان رحیم‌اف» وزیر کشور در این جلسه که چهارم و پنجم شهریور (27 آگوست) در شهر «یکاترینبورگ» روسیه برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

به گفته این منبع تکمیل زمینه همکاری نهادهای انتظامی روسیه و تاجیکستان برای شناسایی و افشای جنایات سنگین که از سوی گروه‌های فراملی جنایی انجام می‌گیرد و همچنین بهبود بخشیدن به روند تبادل اطلاعات مربوط به فعالیت گروه‌های جنایی از اهداف این نشست 2 روزه خواهد بود.

بررسی و تصویب طرح تدابیر همکاری وزارت‌های کشور روسیه و تاجیکستان برای سال 2014 میلادی از دیگر بخش‌های برنامه و دستور کار نشست مشترک مقامات وزارت‌های کشور عنوان شده است.

نشست «کاترینبورگ» شانزدهمین جلسه مشترک مقامات وزارت‌های کشور روسیه و تاجیکستان در دوران پس از فروپاشی اتحاد شوروی سابق و اعلام استقلال جماهر موجود در این محدوده است.

براساس تصمیم شورای وزارت‌های کشور روسیه و تاجیکستان چنین نشستی یک بار در سال به‌منظور ایجاد زمینه هماهنگ فعالیت این نهادها و تدوین تدابیر مشترک برگزار می‌شود.

برگزاری این نشست مشترک درحالی است که متخصصان یکی از مسیرهای عمده قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه را از طریق خاک تاجیکستان می‌دانند.

همچنین به اعتقاد کارشناسان، همزمان با نزدیک شدن به موعد خروج نظامیان خارجی از افغانستان، اوضاع از لحاظ امنیتی شکلی پیچیده به خود خواهد گرفت و این مسئله مسکو و دوشنبه را به سمت تقویت همکاری‌های نظامی سوق خواهد داد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول