اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سوریه؛ موضوع رایزنی‌های لاوروف با وزرای خارجه اروپایی

وزیر خارجه روسیه روز جمعه طی مذاکراتی تلفنی با همتایان غربی خود، از جمله وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، ایتالیا و آمریکا و همچنین «کاترین اشتون»، مسائل مهم بین‌المللی بخصوص اوضاع سوریه را بررسی کرد.

سوریه؛ موضوع رایزنی‌های لاوروف با وزرای خارجه اروپایی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه مذاکرات تلفنی با "ویلیام هیگ"، "لورن فابیوس" و "اما بونینو"، وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و ایتالیا انجام داد که در جریان آنها مسائل مهم بین‌المللی، بخصوص اوضاع در سوریه مورد بررسی و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شد، با اعلام این مطلب یادآور شد که مذاکرات لاوروف با وزیران خارجه انگلیس و ایتالیا به ابتکارععمل طرف‌های خارجی صورت گرفت.

بر اساس این بیانیه، در جریان تبادل نظر طرفین در مورد مسائل مهم بین المللی، توجه خاص مذاکرات روی اوضاع پیرامون سوریه معطوف بود که مناقشه نظامی در این کشور از سال 2011 تاکنون همچنان ادامه داشته و جامعه بین الملل هنوز نتوانسته کمکی به حل و فصل این بحران کند.

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف روز جمعه همچنین مذاکرات تلفنی در خصوص اوضاع کنونی در سوریه و مصر با "کاترین اشتون" نماینده عالی رتبه اتحادیه اروپا در امور بین‌المللی داشت. در این مذاکرات لاوروف و اشتون مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران را نیز مورد بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین روز جمعه با "جان کری" همتای آمریکایی خود مذاکرات تلفنی داشت که در جریان آن طرفین باز اوضاع در سوریه در مرکز توجه این گفت‌وگوها قرار داشت و هر دو طرف بر انجام تحقیقات عینی و واقع بینانه در خصوص اخبار رسیده از بکارگیری سلاح شیمیایی در حومه دمشق تاکید کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول