اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام ارشد خلع سلاح سازمان ملل شنبه وارد دمشق می‌شود

دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات بی‌طرفانه درباره ادعاهای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه شد که در روزهای اخیر ابزار دست دولتهای غربی برای ایجاد هجمه روانی علیه دولت بشار اسد بوده است.

مقام ارشد خلع سلاح سازمان ملل شنبه وارد دمشق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد گفت آقای مون خواستار تحقیقات «جامع، بی‌طرفانه و سریع» درباره ادعاهای حمله شیمیایی در سوریه است.

خبرگزاری رویترز ضمن اعلام این خبر، به نقل از بیانیه سازمان ملل افزود «آنگلا کین»، مقام ارشد خلع سلاح سازمان ملل روز شنبه وارد دمشق می‌شود تا زمینه‌های حضور بازرسان سازمان ملل در مکانهایی که ادعا می‌شود در آنها از سلاح‌های شیمیایی استفاده شده را فراهم آورد.

بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل در حال حاضر برای تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه خان‌العسل سوریه که چند ماه پیش رخ داد در این کشور هستند. 

سوریه اعلام کرده آماده است با کارشناسان سازمان ملل برای تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور همکاری کند.

معارضان مسلح سوری، در حالی که بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل برای تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه «خان العسل» حضور داشتند در ادعایی تازه ارتش سوریه را به استفاده از گاز مرگبار سارین در مناطقی از «الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق متهم کردند.

سارین یکی از خطرناک‌ترین گازهای سمی است که قدرت کشندگی آن از گازهای خردل و کلر هم بیشتر است. ادعای استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی از مدت‌ها پیش در برهه‌های مختلف، به عنوان یکی از ابرازهای هجمه روانی و رسانه‌ای علیه دولت وی مطرح شده‌اند.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه ادعای معارضان سوری درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را رد کرد و تأکید کرد این گزارش‌ها تلاش برخی رسانه‌های غربی برای فضاسازی علیه سوریه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول