اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اعتراض جریان‌های انقلابی مصر به آزادی «حسنی مبارک» مقابل دادستانی کل

تعدادی از اعضای جریان های انقلابی مصر مخالف مرسی همزمان با اعتراضات حامیان مرسی در برابر دادستانی کل، تجمع کردند و خواستار محاکمه دوباره مبارک در دادگاهی انقلابی شدند.

اعتراض جریان‌های انقلابی مصر به آزادی «حسنی مبارک» مقابل دادستانی کل

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، اعضای جریان های انقلابی و اعضای کمیته ملی دفاع از انقلاب مصر امروز در اعتراض به آزادی «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر در برابر دادستانی کل در خیابان 26 جولای تجمع کردند.

معترضان در این تجمع از آزادی مبارک انتقاد کردند و وی را قاتل شهدا نامیده و خواستار محاکمه مجدد وی در دادگاه انقلاب شدند. معترضان همچنین خواستار پاک شدن نهاد قضایی کشور از حضور عناصر منحرف شدند و در پلاکارد هایی که بالای سر برده بودند تأکید کردند که مبارک نباید تبرئه شود.

آنها همچنین از ادامه اعتراض های اخوان المسلمین انتقاد کردند و نیروهای امنیتی و پلیس در اطراف دادستانی مستقر شده و تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده اند.

این در حالی است که در سوی دیگر در ادامه تظاهرات اخوان المسلمین تحت عنوان جمعه شهدا، حامیان اخوان و مخالفان آنها در «جدیله» در منصوره درگیر شدند.

«نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر نیز در گفت‌وگو با روزنامه «لو سوار» بلژیک با اشاره به آزادی مبارک تأکید کرد با وجود اینکه این اقدام ممکن است شرایط فعلی کشور را پیچیده تر بکند اما یک اقدام قانونی بوده که باید اجرا شود.

امروز حامیان اخوان در اعتراض به برکناری مرسی و جریان های انقلابی مخالف مرسی در اعتراض به آزادی مبارک در مناطق مختلف مصر تجمع کرده اند.

یکی از رهبران اخوان در ویلایی در العین السخنه در کانال سوئز بازداشت شد‬.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول