اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایزنی لاوروف و کری درباره حمله شیمیایی به حومه دمشق

وزرای خارجه آمریکا و روسیه بر لزوم حضور کارشناسان بین‌المللی برای تحقیق درباره حمله شیمیایی به حومه دمشق تاکید کردند.

رایزنی لاوروف و کری درباره حمله شیمیایی به حومه دمشق

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم ورود همراه با امنیت بازرسان سازمان ملل برای تحقیق درباره حمله شیمیایی به حومه دمشق تاکید کرده‌اند.

در این بیانیه تصریح شده که مسکو از دولت دمشق و مخالفان مسلح خواسته تا با کارشناسان بین المللی در این زمینه همکاری داشته باشد.

همچنین وزارت امور خارجه روسیه از مخالفان مسلح خواسته‌ تا اقداماتی سازنده برای برگزاری سریع‌تر ژنو-2 در راستای حل بحران در سوریه اتخاذ کنند.

صبح روز چهارشنبه رسانه‌های حامی مخالفان مسلح همزمان با آغاز عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی محله الغوطه الشرقیه در حومه دمشق مدعی شدند که ارتش از سلاح شیمیایی در این منطقه استفاده کرده است.

پس از این گزارش‌های رسانه‌ای، مقامات بلندپایه غربی با محکوم کردن این حمله دمشق را مسئول دانستند و این پرونده را به شورای امنیت ارجاع دادند.

این درحالی بود که مقامات دمشق تاکید داشتند که در آستانه پیروزی و درحالی که بازرسان سازمان ملل در سوریه حضور دارند، دلیل منطقی برای حمله شیمیایی به مناطق مسکونی وجود ندارد.

حمله شیمیایی دو روز قبل به حومه دمشق به کشته شدن بیش از 1300 نفر منجر شد و سوریه تاکید دارد که مخالفان برای افزایش فشار سیاسی بر دمشق دست به این ماجراجویی زده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول