اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

دلیل سقوط مرسی تکیه بر اسرائیل و آمریکا بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: از جمله دلایل سقوط مرسی در مصر علی‌رغم تلاش 80 ساله مردم مصر برای سرنگونی مبارک تکیه بر اسرائیل و آمریکا بود و همین امر او را به وضع موجود دچار کرد.

دلیل سقوط مرسی تکیه بر اسرائیل و آمریکا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مجتبی میردامادی در خطبه‌های دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه اصفهان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی امروز کم‌توجهی و بی‌توجهی به تقوای اخلاقی است.

وی بیان کرد: یکی از معضلات اجتماعی که امروز مردم در سازمان‌های دولتی و غیردولتی جامعه و حتی خانواده‌های ایرانی به وفور مشاهده می‌کنند نداشتن تقوای اخلاقی و به تبع آن افول در ارزش‌های اخلاقی است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: عدم تقوای اخلاقی یک ویروس خطرناک و مهلکی است که می‌تواند منجر به مفاسد زیادی در جامعه شود.

وی افزود: مشکل شیطان رجیم این بود که متکبر شد ولی متنبه نشد و به ضلالت همیشگی دچار گشت پس یکی از مصادیق تقوای اخلاقی این است که فرد در هنگام متوجه شدن از اشتباهات خود متنبه شود.

میردامادی تصریح کرد: از جمله دلایل سقوط مرسی در مصر علی‌رغم تلاش 80 ساله مردم مصر برای سرنگونی مبارک تکیه بر اسرائیل و آمریکا بود و همین امر او را به وضع موجود دچار کرد.

وی اظهار داشت: توجه به خدا و ندیدن خود‌ها و منیت‌ها از جمله مهم‌ترین درس‌های روزگار است. تلاش ما باید توام با توکل بر خدا باشد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز، ایران به قدرتی رسیده است که آمریکا جرات اینکه به این کشور و دستاوردهایش دست‌اندازی کند را ندارد.

میردامادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اشاره‌ای به مناسبات هفته جاری کرد، روز پزشک و گرامیداشت ابن‌سینا، سالروز شهادت حمزه عموی پیامبر در جنگ احد و آغاز هفته دولت از جمله این مناسبات است.

میردامادی خاطرنشان کرد: دنیا باید افتخار کند و با صراحت بیان کنیم که هرچه پیش رفت علم و دانش امروز وجود دارد ریشه‌اش در مدینه و دست‌های امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: دولت فقط موظف به تامین معاش، نان و آب مردم نیست مامور به اصلاح فرهنگ جامعه و نشر معنویت و دین در جامعه است، چنانچه اقتصاد بیاید و شکوفا شود ولی معنویت و فرهنگ نیاید و در جامعه از بین برود نابودی جامعه اسلامی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به روز یکشنبه هفته جاری سالروز فرار رضاشاه از ایران بیان کرد که این عاقبت ظلم و ظالمانه رفتار کردن است.

میردامادی در ادامه افزود: امروز هم متاسفانه شاهد ظلم کردن برخی بر مردم سوریه و مصر هستیم، تکفیری‌ها و سلفی‌ها که با کمک‌های مالی مسلمانان ظاهری، کوته‌فکر و ظلم‌پرست عربستانی در سوریه و مصر و پاکستان علیه شیعیان و مردم مظلوم می‌جنگند مصداق بر این ادعا است.

وی در پایان اظهار داشت: سفارش ما به عربستانی‌ها این است که مطمئن باشند با ادامه این روند از رفتارهای خود زمینه نابودی خود را فراهم خواهند کرد.

انتهای پیام/63001/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول