اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرمسار:

اندیشه ناب شهید مطهری از اذهان مردم پاک نشود

امام جمعه گرمسار گفت: گرامیداشت یاد و خاطره استاد مطهری یک ضرورت همیشگی است و افکار و اندیشه ناب این شهید راه انقلاب نباید از اذهان مردم پاک شود.

اندیشه ناب شهید مطهری از اذهان مردم پاک نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏‌الاسلام سیدعلی مهدی‏‌نژاد پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی تبیین افکار و اندیشه‏‌های استاد مطهری که با عنوان «تربیت مربی آرا و اندیشه‏‌های شهید مطهری» در شهرستان گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: این دوره آموزشی در حقیقت با هدف بهره‌‏مندی جامعه هدف از آرا و تفکرات ناب این شهید بزرگوار اجرایی شده است و علاقه‏‌مندان به این تفکر در گرمسار آموزش می‏‌بینند.

امام جمعه گرمسار که ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمسار را نیز بر عهده دارد و امروز در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی و فرهنگی سخن می‏‌گفت، در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‏‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی در جامعه باید با قوت بیشتری اجرایی شود.

مهدی‏‌نژاد افزود: پرداختن به اندیشه‏‌های سازنده و ناب شهید مطهری یکی از وظایفی است که امروز همه باید نسبت به آن حساس باشند.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین طرح‏‌های فرهنگی و مناسبی توسط دستگاه‌‏های اجرای ذی‏ربط و نهادهای فرهنگی که به طور مستمر در سطح جامعه انجام می‏‌شود، در راستای مقابله با دسیسه‏‌های دشمن بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

امام جمعه گرمسار افزود: برنامه‏‌های فرهنگی ریشه‏‌دار در اصل مانند سپری مقابل هجمه‏‌های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب عمل می‏‌کند و بسیار مهم است.

مهدی‏‌نژاد با بیان اینکه هم اکنون هر چه در زمینه ترویج اندیشه‏‌های والا و افکار ناب شهید مطهری کار شود، باز هم کم است، گفت: فعالیت و قدم برداشتن در این راه بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: این فعالیت‌‏ها از نظر معنوی برای اجتماع سودمند است و نباید گذاشت تا یاد و خاطره و افکار و اندیشه‏‌های ساختاری و بنیانی شهید مطهری از اذهان مردم پاک شود.

امام جمعه گرمسار متذکر شد: خداوند متعال، بدون شک انسان را با هدف قرب الی‏‌الله آفریده و هدف نهایی از خلقت، تکامل است.

مهدی‏‌نژاد اضافه کرد: با این هدف است که انسان ناقصی که روی زمین زندگی می‏کند، با عبادت و اخلاص و به جای آوردن شیوه بندگی می‏‌تواند به درجات سعادت و تکامل و رسیدن به محبوب برسد و خود را در راه قرب خدا کامل کند.

امام جمعه گرمسار اظهار کرد: شهید مطهری یکی از انسان‏‌هایی بود که به این تکامل دست یافت و مقابل اسلام و مردم، خودش را مسئول می‏‌دانست.

مهدی‏‌نژاد بیان کرد: تمام کتاب‏‌هایی که توسط این شهید والامقام نوشته شده است، همچون نسخه‏‌ای شفابخش بر اساس دردها و مشکلات اجتماعی نگارش می‏‌شد.

انتهای پیام/2249/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول