اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ابراز نگرانی اردن درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

سخنگوی دولت اردن ضمن ابراز نگرانی درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه خواستار شناسایی و مجازات عاملان این حادثه شد.

ابراز نگرانی اردن درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «الشرق الاوسط»، اردن در واکنش به اخبار منتشر شده درباره استفاده از سلاح شیمیایی در حومه دمشق، این حادثه را «جنایتی وحشتناک» خواند و آن را محکوم کرد.

«محمد مومنی» سخنگوی دولت اردن در بیانیه ای بر نگرانی شدید اردن درباره استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی در سوریه تأکید کرد و آن را نقض خطرناک قوانین بین المللی دانست که امنیت ملی اردن را نیز مورد تهدید قرار می دهد.

وی ضمن تأکید بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای شناسایی و مجازات عاملان آنچه «جنایت» خواند یادآور شد که امان همواره از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت می کند.

وی افزود: اردن کشوری است که به شکل عظیمی از بحران سوریه آسیب دیده است.

پیشتر فعالان معارض حکومت سوریه با انتشار تصاویر و گزارش هایی مدعی شدند که ارتش این کشور در منطقه «الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند که منجر به کشته شدن بیش از 1300 نفر شده و اغلب قربانی ها نیز کودک هستند.

این در حالی است که «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه در تماس تلفنی با شبکه خبری «المیادین»، ضمن تکذیب این خبر تأکید کرد که ارتش سوریه هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

وی افزود: منطقی نیست ارتش سوریه در اولین روز از مأموریت کارشناسان تسلیحاتی سازمان ملل، از سلاح شیمیایی در منطقه ای استفاده کند که در نزدیکی دمشق است و خود ارتش در اطراف این منطقه مستقر شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول