اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روسیه:

آمار جنگجویان خارجی در سوریه به حد عراق در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ رسیده است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد سیل سرازیر شدن جنگجویان خارجی به سوریه به سطحی رسیده است که عراق بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ شاهد آن بود.

آمار جنگجویان خارجی در سوریه به حد عراق در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ رسیده است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، الکساندر لوکاشوویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که سرازیر شدن جنگجویان خارجی به سوریه به سطحی رسیده است که عراق بین سال‌های 2005 تا 2007 شاهد آن بود.

وی افزود: این سیل جنگجویان خارجی در سوریه تغییر اوضاع در این کشور را به نفع مخالفان ناکام گذاشته است و همچنان نیروهای دولتی اوضاع را تحت کنترل دارند.

از سوی دیگر لوکاشوویچ تاکید کرد که روسیه به کار کمیته تحقیق بین‌المللی درباره ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اعتماد می‌کند و دولت سوریه با همکاری کامل با کارشناسان بین‌المللی موافقت کرده است.

لوکاشوویچ ابراز امیدواری کرد که نتایج کار کارشناسان سازمان ملل در سوریه به رفع اتهام از ارتش سوریه درباره بکارگیری سلاح شیمایی کمک کند و نتایج این تحقیق را به باز شدن راه مذاکره برای حل سیاسی بحران سوریه مهم ارزیابی کرد.

بیشتر تروریست‌هایی که در خاک سوریه حضور دارند از خارج از این کشور آمده‌اند و بیشتر آنها از گروه‌های وابسته به القاعده هستند.

روزنامه تایمز انگلیس اخیرا اعلام کرد که 10 هزار خارجی به گروه‌های تروریستی در سوریه ملحق شده‌اند که در این میان 150 تن از آنان انگلیسی هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول