اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد

واریز اعتبار فرهنگی اداره ارشاد صومعه‌سرا / رزمگیر رئیس ارشاد صومعه‌سرا شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: بالغ بر 60 درصد از مجموع اعتبارات فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا به حساب این اداره واریز شد.

واریز اعتبار فرهنگی اداره ارشاد صومعه‌سرا / رزمگیر رئیس ارشاد صومعه‌سرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، علی اسماعیل‌پور عصر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به معانی و کلام قرآن کریم در زندگی هر انسانی، اظهار کرد: قرآن منشأ و منبع چراغ هدایت انسان‌ها در زندگی است.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وزارتخانه دارای معاونت عترت و قرآن است، افزود: این امر نگاه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مباحث دینی و فرهنگی را نشان می‌دهد.

*قرآن برخوردار از مهندسی دقیق کلمات الهی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: قرآن کریم کتابی الهی و شامل بالغ بر 77 هزار و 807 کلمه است که برای هدایت و ارشاد بشر نازل شده است.

وی، مهندسی در چیدمان کلمات قرآنی را بسیار دقیق و زیبا برشمرد و خاطرنشان کرد: تکرار یکسان کلمات فعل و اجر، ابلیس و پناه بر خدا، سجده و مشتقات آن، بهشت و جهنم و ... همه گواه بر این چیدمان منسجم و هدایت‌گر است.

اسماعیل‌پور با بیان اینکه وحی ریشه و منشأ پیدایش قرآن است، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) با وجود مکتبی بودن به امر خداوند بر تمام آیات و کلمات قرآن کریم و علم دنیا و آخرت آگاهی کامل داشت.

وی، تدبر و تأمل در کلام الهی را مهم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: حضور و فعالیت اصحاب فرهنگ و هنر صومعه‌سرا نیز متمایز و بسیار برجسته است.

این مسئول، اضافه کرد: صومعه‌سرا از ظرفیت‌های خوب و شایسته علمی و فرهنگی برخوردار است.

وی، با اشاره به شخصیت رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: «رزمگیر» فردی توانمند و مسلط به حوزه فرهنگی صومعه‌سرا است که با پیگیری مجدانه شخص نماینده این شهرستان معرفی و به این سمت ابقا شده است.

*واریز 60 درصد از اعتبار فرهنگی اداره ارشاد صومعه‌سرا

اسماعیل‌پور از واریز بالغ بر 60 درصد از کل اعتبار فرهنگی اداره ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خبر داد و عنوان کرد: روز گذشته این مبلغ برای تسریع در اهداف و برنامه‌های کاری ریاست جدید این نهاد واریز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند در لاهیجان تصریح کرد: این جشنواره از سوم تا ششم شهریور ماه امسال با 120 اجرا و 23 اثر در لاهیجان به نمایش درمی‌آید.

*سید محمود رزمگیر رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا شد

به گزارش فارس،«سید محمود رزمگیر» با معرفی نماینده صومعه‌سرا و حکم رسمی و ابلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به سمت رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد صومعه‌سرا منصوب شد.

«حسین شهیدزاده» «رئیس اسبق اداره مذکور» با حفظ سمت نیز از این پس رئیس اداره ارشاد اسلامی فومن شد.

انتهای پیام/84003/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول