اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

راه دسترسی به امامزاده محمدبن حسن (ع) الیگودرز پیشرفت مناسبی دارد

استاندار لرستان گفت: راه دسترسی به امامزاده محمدبن حسن الیگودرز پیشرفت مناسبی دارد.

راه دسترسی به امامزاده محمدبن حسن (ع) الیگودرز پیشرفت مناسبی دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌الله دهمرده ظهر امروز در بازدید از پروژه راه دسترسی به امامزاده محمدبن حسن الیگودرز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به حجم بالای زائران این امامزاده و صعب‌العبور بودن راه دسترسی به بقعه،‌ عملیات راهشکافی و راهسازی این مسیر و اقدامات لازم به منظور گسترش و ساماندهی بقعه مبارکه در دستور کار قرار گرفت.

وی بر رعایت اصول فنی در احداث جاده دسترسی و بازسازی صحن و بقعه این امامزاده افزود: وجود امامزادگان در لرستان یک موهبت الهی است که باید از این نعمت‌های معنوی استفاده بهینه کرد.

استاندار لرستان با بازدید از پروژه در دست ساخت امامزاده محمدبن حسن(ع) الیگودرز خواستار تسریع در روند اجرای این طرح شد.

وی افزود: این بقعه با 800 مترمربع زیربنا در دو طبقه احداث می‌شود که تمام امکانات و بخش‌های مورد نیاز برای حضور مناسب و زیارت مطلوب و راحت مردم، در این بقعه در نظر گرفته شده است.

استاندار لرستان گفت: برای اجرای این طرح حدود 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که از محل درآمدهای خود امامزاده و همچنین اعتبارات سازمان اوقاف و امور خیریه استان لرستان تامین می شود.

دهمرده تصریح کرد: اجرای طرح‌های خدماتی و رفاهی مناسب در مجموعه این امامزاده و روستای حاشیه آن از دیگر خدمات ارائه شده برای تامین رفاه و آسایش اهالی و زائران عنوان کرد.

امامزاده محمد بن حسن (ع) در فاصله 140 کیلومتری شهر الیگودرز و در بخش بشارت محدوده دهستان ذلقی که منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور است، قرار دارد.

با دستور ویژه استاندار لرستان در روستای حاشیه امامزاده محمدبن حسن(ع)، امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی مناسبی برای استفاده اهالی و زائران ایجاد شده که پیش از این، روستا فاقد کمترین امکانات خدماتی و رفاهی برای افراد بود.

ایجاد مکان‌های اسکان و اقامت زوار، مرکز پلیس و اجرای طرح هادی معابر داخلی روستا، بهسازی و ساماندهی رودخانه و احداث راه دسترسی مناسب از جمله اقدامات اجرا شده در این منطقه محروم است.

امامزاده محمد بن حسن(ع) در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور بخش بشارت شهرستان الیگودرز در محدوده دهستان ذلقی غربی واقع شده است.

انتهای پیام/2304/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول