اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر اطلاعات اسرائیل: نحوه تحقیق سازمان ملل درباره سوریه مسخره است

وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل با اشاره به اینکه قطعا در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده شده است، گفت: تحقیقات سازمان ملل تا زمانی که عاملان این اقدام مشخص نشوند، مسخره به نظر می‌رسد.

وزیر اطلاعات اسرائیل: نحوه تحقیق سازمان ملل درباره سوریه مسخره است

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه هاآرتص، یووال اشتاینیتز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رادیو اسرائیل مدعی شد: گزارش‌های چهارشنبه درباره حمله شیمیایی در دمشق موثق هستند. در واقع، ارزیابی‌ اطلاعاتی اسرائیل این است که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از تسلیحات شیمیایی علیه شهروندان سوری استفاده کرده است.

وی با طرح این ادعا که «این نخستین بار نیست، اسد در جنگ داخلی سوریه از سلاح‌ شیمیایی استفاده می‌کند»، گفت: محکوم کردن‌های جامعه بین‌المللی فایده‌ای ندارد چراکه هیچ گام مهمی برای متوقف کردن اسد گرفته نشده است.

از اشتاینیتز درباره هیئت تحقیقات سازمان ملل در سوریه سئوال شد که او پاسخ داد: این تحقیقات جدی نیستند. سازمان ملل حادثه حمله شیمیایی چهارشنبه را بررسی نمی‌کند. بررسی موضوع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه بدون تحقیق درباره اینکه چه کسی از آنها استفاده کرده، مسخره است.

بر اساس این گزارش، انگلیس چهارشنبه اعلام کرد، گزارش‌های بازرسان سازمان ملل را در شورای امنیت مطرح خواهد کرد. لندن از دمشق خواست به بازرسان سازمان ملل اجازه دسترسی به مکان‌های مورد نظر را بدهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول