به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی ادارهکل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور با اشاره به ابلاغ آییننامه جدید ارائه خدمات فوریتهای اجتماعی بهزیستی از سوی دولت خاطرنشان کرد: در این آییننامه وظایف دستگاههای مختلف برای کمک به ارائه هرچه بهتر فوریتهای اجتماعی مشخص شده است.
وی افزود: دستگاههای اجرایی مختلف باید در چارچوب این آییننامه جدید برای تحقق اهداف فوریتهای اجتماعی با بهزیستی همکاری کنند.
جانشین مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه فوریتهای اجتماعی خدمات تخصصی بهموقع و در دسترس که به صورت شبانهروزی و رایگان است را شامل میشود، اذعان داشت: خشونتدیدگان خانگی مانند کودک، همسر یا سالمند آزار دیده، افرادی که خودکشی کردند یا به آن اقدام کردهاند، دختران و پسران فراری از منزل، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و ... بخشی از دریافتکنندگان خدمات فوریتهای اجتماعی بهزیستی هستند.
ایزدپور، شناسایی مناطق و کانونهای آسیبزا و آسیبهای شایع، تقویت مداخلههای اجتماعی و روانی، مداخله در بحرانهای فردی و اجتماعی، تسهیل دسترسی و توانمندسازی دریافتکنندگان خدمات، انجام پیگیریهای پس از ترخیص از سوی مددکاری اجتماعی و اطلاعرسانی مناسب به مردم در مورد پایگاه تلفنی 123 را بخشی از وظایف مراکز فوریتهای اجتماعی بهزیستی عنوان کرد.
وی بیان داشت: مرکز مداخله در بحران یا اورژانس اجتماعی 123 هماکنون در شهرهای سمنان، شاهرود و گرمسار فعال است و در شهر دامغان نیز به زودی راهاندازی میشود.
جانشین مدیرکل بهزیستی استان سمنان در پایان با اشاره به اینکه طلاق از آسیبهای اجتماعی قابل توجه امروز کشور است، زوجین متقاضی طلاق و افراد در معرض طلاق را از خدماتگیرندگان فوریتهای اجتماعی بهزیستی دانست.
انتهای پیام/2249/ذ/پو3002