اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) سمنان خواستار شد

مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط دولت/ استانداران کنترل اخلاقی و عملی شوند

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) سمنان گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و کنترل اخلاقی و عملی استانداران و کارگزاران نظام از مهم‏ترین وظایف دولت در سال حماسه اقتصادی است.

مبارزه با مفاسد اقتصادی توسط دولت/ استانداران کنترل اخلاقی و عملی شوند

سیدنظام میرعمادی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با محوریت نقش مردم در خلق حماسه اقتصادی و لزوم توجه دولت به این امر اظهار کرد: بر اساس فرمایش امام خامنه‌ای، حماسه اقتصادی با همت و پشتکار مردم و مسئولان دولت تحقق خواهد یافت.

وی افزود: در مسیر تحقق حماسه اقتصادی مواردی از قبیل رشد عقلانی، اهتمام به عزت و اقتدار ملی و افزایش توان اقتصادی جامعه و توسعه‌‏یافتگی نظام باید مد نظر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) سمنان بیان کرد: امام صادق (ع) در خصوص رشد عقلانی انسان فرموده‌اند «انسان به وسیله کار و تلاش تجربه‌اندوزی کرده و رشد عقلانی می‌یابد و رها کردن کار و کسب تجارب رشد عقلانی را کاهش می‌دهد».

میرعمادی تصریح کرد: تأمین نیازها و حل مشکلات اساسی اجتماع به همراه کار و تلاش هدف‌دار، فقر را از بین می‌برد و مانع ایجاد بحران اخلاقی فردی و اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: حاکمیت فرهنگ دینی، افزایش بهره‌وری و اثربخش کردن کارها اثر مثبتی بر بهره‌وری نیروی کار و کاهش هزینه‌های مازاد و اضافی همانند اسراف منابع و اتلاف وقت دارد و روابط انسان در بازار کار را بهبود می‌بخشد.

رئیس دانشگاه امام حسین (ع) سمنان بیان کرد: عواملی که از دیدگاه اسلام باعث رشد اقتصادی می‌شود، عبارتند از کار و تلاش، علم و دانش، امنیت و معنویت و مدیریت و برنامه‌ریزی که باید به آنها توجه شود.

وی افزود: یکی از عوامل رشد اقتصادی، وجود امنیت و آرامش است که تأثیر آن در توسعه و رشد اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.

میرعمادی گفت: یکی از مهم‏ترین تعالیم اقتصادی اسلام، اصل مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی است و باید گفت برنامه‌ریزی سبب قوام زندگی، مانع اسراف و خودکفایی، جلوگیری از فقر و توجه به مال حلال می‌شود و مدیریت اقتصادی نشانه ایمان است.

وی گسترش عدالت، کوشش برای بهبود وضع مردم با بسترسازی مناسب، مبارزه با مفاسد اقتصادی، کنترل اخلاقی و عملی استانداران و کارگزاران، حق‌طلبی و احقاق حق، نظم در زندگی و تقسیم ساعات عمر، اولویت‌بندی در اقتصاد و حمایت از تولیدات داخلی را از مهم‏ترین وظایف دولت در سال حماسه اقتصادی دانست.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول