اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف استان سمنان:

امر به معروف به عنوان دکترین نظارتی مکتب اسلام مطرح است

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دکترین نظارتی مکتب اسلام مطرح بوده و علی‌رغم همه مکاتب در حال فعالیت است.

امر به معروف به عنوان دکترین نظارتی مکتب اسلام مطرح است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدرضا سوقندی صبح امروز در مراسم اختتامیه «همایش ملی امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‏‌پذیری» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی جانشین نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه، معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح، نماینده ولی‌‏فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در نظام‏‌های مختلف سیاسی و دولت‌های ملی و فراملی و حکومت‌ها، اصول و شیوه‏‌های نظارتی در متن قوانین و مقررات دیده می‌شود و ساختار متناسب سازمانی شکل می‌گیرد.

وی افزود: در مکتب حیات‏‌بخش اسلام و نظام حکومت اسلامی، دکترین نظارت اجتماعی و افکار عمومی که روز به روز اهمیت آن به عنوان سرمایه اجتماعی مبرهن می‌شود، با ساختار خاصی پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان اضافه کرد: این فرهنگ در متون دینی، قرآن، سنت و سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبیین شده و به عنوان دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر که کارآمدترین، مؤثرترین و پیشرفته‌ترین دکترین بوده، مطرح است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم بوده و در علم و اجتماع پایه‌های خویش را بر تعقل و سرمایه‌های اجتماعی بنیان نهاده است.

سوقندی بیان کرد: رویکرد مردم‌مدار و مخاطب‏‌محور در تذکر لسانی، ظرفیت‌هایی را به وجود آورده و به فرهنگ عمومی تبدیل شده است تا جایی که همه شهروندان در این فریضه می‌توانند وارد شوند.

وی از جمله راه‌کارهای موضوع امر به معروف را توجه به آن و توجه خاص به جایگاه علوم انسانی، پرداختن خاص به این فریضه در نظام‏‌های آموزشی و پژوهشی با حمایت از پایان‌نامه‌ها در دوره تحصیلات تکمیلی، حمایت از تولید نشر و آثار و فضای مجازی و . . . اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ در این مراسم که در سالن اجتماعات فرهنگ‏سرای کومش سمنان برگزار شد، معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، فرماندار سمنان، مسئول نمایندگی ولی‏‌فقیه در سپاه قائم آل‏‌محمد (عج) استان سمنان، جانشین سپاه استان سمنان، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول