اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روزنامه روسی:

روسیه و چین نقشه غرب درباره حمله شیمیایی در سوریه را نقش بر آب کردند

روسیه و چین مانع از تصویب قطعنامه شدیدالحن شورای امنیت با درخواست بازرسی بدون محدودیت از تاسیسات نظامی در سوریه به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی در نزدیکی دمشق شدند.

روسیه و چین نقشه غرب درباره حمله شیمیایی در سوریه را نقش بر آب کردند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، شورای امنیت سازمان ملل نتوانست قطعنامه‌ای در خصوص حمله شیمیایی در سوریه به تصویب برساند.

در نشست فوری شورای امنیت برخی کشورهای غربی پیش نویس قطعنامه‌ای را ارائه داده بودند که در آن قاطعانه از مقامات دمشق خواسته شده بود تا امکان دسترسی بدون محدودیت بازرسان سازمان ملل به تاسیسات شیمیایی و نظامی در دمشق را فراهم کنند. ولی نمایندگان روسیه و چین مانع از تصویب این قطعنامه شده و با آن مخالفت کردند.

بجای این قطعنامه شدیدالحن، شورای امنیت تنها یک بیانیه ملایم منتشر نمود که در آن از کشته شدن مردم در سوریه ابراز نگرانی شده و خواستار انجام تحقیقات مستقل در خصوص حوادث در حال رخ دادن در این کشور شده است.

"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در تفسیر اخبار منتشره در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در نزدیکی دمشق تاکید کرد، برخی رسانه‌های گروهی منطقه سعی دارند تا با انتشار چنین اخباری مسئولیت چنین حملاتی را بر گردن دولت سوریه انداخته و جامعه بین‌الملل را مجبور به حمایت از مواضع مخالفان نموده و در عین حال تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد سوریه را از بین ببرند.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد که روسیه همچنان بر انجام تحقیقات عینی و کاملا تخصصی در خصوص استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه تاکید دارد.

در حال حاضر بازرسان سازمان ملل برای بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، در این کشور بسر می‌برند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول