اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قم:

آفت‌ها در نظام اداری به حداقل رسیده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: وظیفه اصلی ما در انتخاب‌ها انتخاب اصلح است و این مهم موجب شده آفت‌هایی که در نظام اداری ما بوده به حداقل برسد و سوء مدیریت‌ها کاهش یابد.

آفت‌ها در نظام اداری به حداقل رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی انصاری در آیین افتتاح و آغاز به کار هسته گزینش شهرداری قم با بیان اینکه نخستین گزینشگر عالم خداوند است اظهار داشت: در مورد بشر، نخستین انسان که حضرت آدم بود مورد انتخاب خداوند قرار گرفت و متعاقب او همه پیامبران دیگر برگزیده و انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه انتخابگری از سنت‌های الهی است بیان داشت: نه تنها در مورد پیامبران و ائمه (ع) این انتخاب صورت گرفت بلکه از دیدگاه فقهی، هر کس در جامعه اسلامی می‌خواهد مسئولیتی را عهده‌دار شود باید ابتدا گزینش و انتخاب شود و باید برای انتخاب او معیارهایی لحاظ شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم ادامه داد: در انتخاب مراجع تقلید، امامان جمعه و جماعت، قضات، فقها و... این مسئله صدق می‌کند و معیارها و ویژگی‌هایی برای گزینش آنها ذکر شده است.

انصاری گفت: این موضوع در مورد کسانی که می‌خواهند در جامعه منشا اثر باشند نیز صدق می‌کند و باید معیارها و ضوابطی برای به کارگیری آنها لحاظ شود و در واقع می‌توان گفت بنیان این تفکر بنیاد دینی، اسلامی و فقهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دلایل دینی، عقلی و منطقی فراوانی برای گزینشگری وجود دارد بیان داشت: امام راحل در این باره فرموده‌اند «دولتمردان در گزینش همکاران به کاردانی و تعهد آنان در بهتر خدمت کردن به کشور و توجه به منافع ملت تکیه کنند تا در نزد حق تعالی و ملت رو سفید باشند».

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم به تاکید مقام معظم رهبری بر گزینش هوشمندانه، عالمانه و دقیق مسئولان اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به این مسائل قانون گزینش در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود و این قانون ملاک عمل قرار می‌گیرد. از نظر منطقی نیز نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام دینی است که بر پایه آرای مردم استوار است و مردم در دریافت خدمات استحقاق قطعی دارند و ما موظف هستیم بهترین نوع خدمت را به این ملت شریف ارائه دهیم، بنابراین حتماً باید در انتخاب کارگزاران دقت و توجه فراوان داشته باشیم.

انصاری ادامه داد: وظیفه اصلی ما در انتخاب‌ها انتخاب اصلح است و این مهم موجب شده آفت‌هایی که در نظام اداری ما بوده به حداقل برسد و سوء مدیریت‌ها کاهش یابد و همه این دستاوردها به واسطه حضور جدی هسته‌های گزینش در صحنه است و الا بنای دشمن بر این بود که پایه‌های مدیریتی را در نظام جمهوری اسلامی ایران سست کرده و مردم را به آن بی اعتنا و ناباور کنند.

وی در پایان ضمن تقدیر از اعتماد شورای عالی گزینش، نهاد ریاست جمهوری و وزارت کشور به شهرداری قم برای ایجاد هسته گزینش مستقل ابراز داشت: این اعتماد بیانگر این است که شهرداری قم هم ظرفیت و هم صلاحیت بالایی دارد و پیگیری‌های شهردار قم در تحقق این امر کاملا موثر بود.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول