اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاخ سفید: آمریکا به شورشیان سوریه کمک کرده است

سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری اعتراف کرد آمریکا تاکنون به معارضان مسلح سوریه کمک کرده است.

کاخ سفید: آمریکا به شورشیان سوریه کمک کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری اعتراف کرد آمریکا تا کنون به شورشی‌های سوریه کمک کرده است.

بنا به گزارش یاهو نیوز، سخنگوی کاخ سفید در این نشست خبری به ادعاهای استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی در سوریه اشاره کرد و گفت آمریکا این موضوع را کاملا غیرقابل قبول می‌داند.

ناآرامی در سوریه بیش از دو سال قبل زمانی که تروریست‌های وابسته به القاعده ، درخواست صلح آمیز مردم برای تغییر دراین کشور را ربودند و دیگر کشورهایی که با دولت سوریه خصومت داشتند به جبهه مخالف اسد پیوستند، آغاز شد .

در ناآرامی‌ها در سوریه، بیش از صد هزار کشته و میلیون ها نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

گزارش‌های زیادی نشان می‌دهند شمار زیادی از افرادی که در سوریه در حال مبارزه با دولت این کشور هستند را اتباع خارجی کشورهای مختلف تشکیل می‌دهند.

معارضان مسلح سوری، در حالی که قرار است بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل برای تحقیق درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در منطقه «خان العسل» وارد دمشق شوند در ادعایی تازه ارتش سوریه را به استفاده از گاز مرگبار سارین در مناطقی از «الغوطه الشرقیه» در حومه دمشق متهم کرده‌اند.

سارین یکی از خطرناک‌ترین گازهای سمی است که قدرت کشندگی آن از گازهای خردل و کلر هم بیشتر است. ادعای استفاده بشار اسد از سلاح‌های شیمیایی از مدت‌ها پیش در برهه‌های مختلف علیه دولت وی مطرح شده است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه ادعای معارضان سوری درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را رد کرد و تأکید کرد این گزارش‌ها تلاش برخی رسانه‌های غربی برای فضاسازی علیه سوریه است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول