اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد:

فعالان بخش خصوصی شهرستان‌ها می‌توانند اتاق بازرگانی ایجاد کنند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد گفت: فعالان بخش خصوصی شهرستان‌ها می‌توانند اتاق بازرگانی را در این شهرستان‌ها ایجاد کنند.

فعالان بخش خصوصی شهرستان‌ها می‌توانند اتاق بازرگانی ایجاد کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین سلاح‌ورزی عصر امروز در جلسه‌ هیئت‌ نمایندگان این اتاق با تأکید بر اینکه براساس قوانین اتاق ایران، تأسیس اتاق جدید تنها در صورت تشکیل استان جدید امکان‌پذیر است، گفت: در صورت فراهم کردن ضوابطی که در آیین‌نامه‌ تأسیس دفتر نمایندگی در شهرستان‌ها قید شده، فعالان بخش خصوصی شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به تأسیس دفتر نمایندگی اتاق اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در این آیین‌نامه هشت شرط برای این منظور تعیین شده، اظهار داشت: اصلی‌ترین شرط این است که شهرستان مربوطه حداقل دارای 150 نفر عضو دارای کارت بازرگانی معتبر و فعال باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تأکید بر اینکه از تأسیس این دفاتر در سطح استان حمایت می‌شود، افزود: در صورت دایر شدن چنین دفاتری در استان بدون شک فعالیت‌های گسترده‌تری شکل می‌گیرد که به نفع همه است.

سلاح‌ورزی اذعان داشت: همکاران‌ ما در شهرستان بروجرد به دنبال این مسئله هستند و تقاضای‌ آنها را مطرح کرده‌اند که امیدواریم با تلاش در جهت تأمین شروط آیین‌نامه‌ای تأسیس این قبیل دفاتر، هر چه زودتر این اتفاق بیفتد.

*کمیته‌ پایش و نظارت کارت بازرگانی تشکیل می‌شود

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز در این جلسه به بالا گرفتن حجم سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی اشاره کرد و متذکر شد: برای پیشگیری از سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی، سازمان توسعه‌ تجارت طرح شکل‌گیری «کمیته‌ پایش و نظارت» را به همراه دستورالعملی ارائه داده که البته برخی مواردی که در این دستورالعمل به آن‌ها اشاره شده، معایبی به همراه دارد که باید اصلاح شوند.

محمد خاکی افزود: یکی از این موارد این است که باید متقاضی دریافت کارت بازرگانی دارای سه سال سابقه‌ ارائه‌ اظهارنامه‌ مالیاتی باشد که شرطی درست و منطقی نیست.

وی بیان کرد: خوشبختانه در کل کشور، استان لرستان به واسطه‌ی دقت‌نظری که در فرایند صدور کارت بازرگانی اعمال می‌شود، با کم‌ترین مورد سوءاستفاده مواجه بوده‌ایم، اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که ما برای پیشگیری از سوءاستفاده از کارت بازرگانی در اتاق خرم‌آباد انجام دادیم و مورد استقبال اتاق ایران هم قرار گرفت، اخذ تعهدنامه‌ محضری از متقاضیان صدور کارت بازرگانی بود.

خاکی تصریح کرد: به همین اکتفا نکردیم و علاوه بر آن از متقاضیان مصاحبه هم گرفته‌ایم، تا معلوم شود کارت بازرگانی را برای چه منظوری نیاز دارند و خود این مسأله باعث گردید غربالی صورت بگیرد و از تعداد افرادی که به قصد سوءاستفاده در این مسیر گام گذاشته بودند، کاسته شود.

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تأکید بر اینکه در هر صورت طبیعی است، اگر با وجود همه‌ کنترل‌ها و طی نمودن درست فرایند پیش‌بینی شده سوءاستفاده‌هایی انجام شود، بیان داشت: بسیاری از این موارد از حیطه‌ اختیار ما خارج است و بیشتر ناشی از ضعف قوانین است.

انتهای پیام/2304/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول